Ami Messi a futballban, az Audi A8 az autók között

Barcelonában mutatkozott be az Audi új A8-asa, amit nyugodtan definiálhatunk négy keréken guruló elnöki lakosztálynak. Elegancia, kényelem, sportosság, dinamizmus, innováció – talán ezzel az öt szóval írható le az új Audi A8, amely év végén kerül a kereskedésekbe, indulásként két Győrben készülő motorral.

Elképesztően látványos show-műsor keretében prezentálta az Audi Summit rendezvény keretében új zászlóshajóját az Audi AG. Ott volt a bemutatón Peter Kössler, az Audi Hungaria Zrt. ügyvezetésének elnöke, aki már a barcelonai bemutató előtt vezethette az autót.

Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni az A8-asról – fogalmazott Peter Kössler Barcelonában. – Elképesztően jó vezetni, nagyon sportos a vonalvezetése, ugyanakkor benne van az elegancia, a belseje pedig egyenesen gyönyörű. A nagy képernyők, a sok üvegfelület a jövőt jeleníti meg a mában. Egy komputerhez hasonlítható, de annál jobb, a komputerrel ugyanis nem lehet autózni – fogalmazott a győri Audi első embere.

 

 

Peter Kössler elmondta azt is, az év végén kerül a kereskedésekbe az új A8, mindjárt két győri motorral. A háromliteres dízelmotor 286 lóerős motort jelent, míg a háromliteres, V6-os benzines változat 340 lóerővel képes az autót röpíteni. A csúcskategória egy hatliteres, V12-es motor, ennek teljesítménye 585 lóerő. Az A8 S verziója az S8 erre is rátesz egy lapáttal a maga kereken 600 lóerőjével.

A motorokon kívül a győri Audi szerszámgyárában készülnek olyan szerszámok, amelyek az új A8-as gyártásához szükségesek – árulta el Peter Kössler.

A bemutató után többórás prezentációk következtek, ahol minden apró részletre választ kapott a rendezvényre meghívott kétezer ember. Megtudhattuk egyebek mellett, az Audi zászlóshajójának következő modellnemzedéke az első, amely szériafelszereltségben is villamosított hajtáslánccal rendelkezik. Ennek érdekében a motorokat Mild Hybrid technológiával szerelik fel. A járműtulajdonosok számára ez meggyőzően nyugodt járást és még nagyobb teljesítményt jelent, még magasabb működési hatékonyság mellett. Az új lehetőségek alapja a 48 voltos villamos hálózat, amelyet az új Audi A8-asnál alkalmaznak először szériában, villamos főhálózatként.

 

 

A Mild Hybrid hajtás két főegységből áll: ezek egyike a hagyományos, fogaskerekes indítómotort kiváltó, vízhűtéses, 48 voltos, szíjas indítógenerátor (RSG). Az RSG előnye mindenekelőtt akkor mutatkozik meg, amikor a jármű piros lámpához vagy körforgalomhoz közeledik. Ha a fékező közelítés közben a közlekedési lámpa zöldre vált vagy a körforgalomba egy korábban elkanyarodó jármű helyére be lehet sorolni, és a járművezető leveszi a lábát a fékről, azonnal beindul a belső égésű motor, a jármű pedig késedelem nélkül gyorsít. Ezt csak a belső égésű motor főtengelyéhez folyamatosan kapcsolódó, szíjas indítógenerátorral lehet megvalósítani.

Az autót az összes lehetséges vezetői segédrendszerrel felszerelték, tobzódik az innovációban, súrolja az önvezető autó kategóriáját. Hátul nemcsak lámpa, hanem fénycsík van, ami varázslatos látványt nyújt. Attól sem kell megriadni, ha a hátsó ülésen a gyerek éppen iszik, jobb híján csak kakaóasszisztensnek neveztük el azt a segédrendszert, amely kiegyenlíti a rázkódást, így gyakorlatilag a pohárban levő folyadék rossz útviszonyok mellett sem borul ki. Mindezt a futóműre szerelt elektromotorokkal érik el.

 

 

Arra persze kicsi az esély, hogy hátul kakaózó gyerek üljön. Ez a kocsi ugyanis a menedzserek, vezérigazgatók, cégvezetők autója. Hátul is lábtartóval, derék- és lábmasszázzsal, érintőképernyők sokaságával. Az ára is ehhez mérten 90.600 eurótól indul.

A látványos bemutató első percében elhangzott Lionell Messi neve, aki az FC Barcelona kiválósága. Az áthallást nem volt nehéz nem észrevenni, ami a futballban Messi, az autók között az Audi A8.

 

Koloszár Tamás

Fotó: Audi

Tovább a gyorplusz.hu-ra
×