Audi Hungaria: Idén érkezik egy újabb SUV, a Q3 Sportback

Audi Hungaria: Idén érkezik egy újabb SUV, a Q3 Sportback

Szakítva két évtized hagyományaival, ezúttal nem Ingolstadtban, az anyavállalat székhelyén, hanem Győrben tekintett vissza és előre a négykarikás márka győri leányvállalata a zárult és megkezdett évre. Nem maradt el az Audi AG nemzetközi sajtótájékoztatója sem. Ingolstadtból és Győrből jelentjük.

Ami Győrt illeti: a legfontosabb bejelentés az volt, hogy idén egy újabb Audi gyártása kezdődik meg a megyeszékhelyen. Az autó úgynevezett SUV, azaz városi terepjáró, a neve pedig Audi Q3 Sportback lesz. Már eddig is itt készült a Q3, amelyhez most egy nevében hasonló, de attól eltérő jármű társul.

Achim Heinfling, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke szolid üzleti évként jellemezte a sajtótájékoztatón a 2018-as évet. Eredmények és nehézségek egyaránt voltak. Fontos mérföldkőnek nevezte az elektromos meghajtások gyártásának elindítását, s ezzel a fennállásuk 25. évében megérkezett az elektromobilitás az Audi Hungariához. Szintén az elmúlt évben kezdődött az első győri SUV, az Audi Q3 sorozatgyártása. „Mindkét projekt szilárd alapot teremt az Audi Hungaria jövőjének biztosításához” – jelentette ki Achim Heinfling. „Ezzel egyidejűleg azonban számos kihívással – mint például a WLTP-átállás (egy az egész világra kiterjedő összehangolt vizsgálati eljárás – a szerk.) miatti termelési ingadozások – kellett szembenéznünk, amely sok erőt és energiát emésztett fel. Ezen egyedi hatások figyelembevételével a vállalat stabil termelési volument és szolid pénzügyi eredményeket ért el 2018-ban. Az egyre erősödő verseny ebben az évben is kihívások elé állít minket: az Audi Hungaria versenyképességének megőrzése érdekében hatékonysági és megtakarítási intézkedéseket fogunk bevezetni – hangsúlyozta.

 

 

A csütörtök déli sajtótájékoztatón elhangzott, az Audi Hungaria 2018-ban 7 milliárd 377 millió euró árbevételt ért el. Tavaly 1 millió 954 motort gyártottak, ezzel a győri Audi továbbra is a világ legnagyobb motorgyára. Elektromos motorból 9.453 darabot gyártottak. A motorgyártás termékpalettája a háromhengeres Otto-motorokkal, valamint a mild-hibrid technológiájú négyhengeres dízelmotorokkal bővült. A munkatársak naponta 9.000 motort, köztük alternatív meghajtásokat gyártanak a Volkswagen Konszern 31 gyártó telephelye számára.

 

 

A járműgyártásban kereken 100 ezer autó gördült le a gyártósorról. Az elmúlt évben megújult a győri dizájnikon, az Audi TT. Sportos dizájnelemek erősítik a kompakt sportautó dinamikus megjelenését, amely immár több mint húsz éve készül az Audi Hungariánál. 2018 nyarán az első győri SUV-val egy új modellcsalád érkezett Győrbe: az előző évben már 15.657 Audi Q3 hagyta el a győri gyártócsarnokot. Az Audi Hungariánál készülő modelleket a világ több mint 90 országába szállítják. A legnagyobb piacok Németország, Nagy-Britannia, valamint az USA és Kanada voltak az elmúlt évben.

 

 

A sajtótájékoztatón német lapjelentések alapján rákérdeztünk, valóban megszűnik-e a TT gyártása. Ezzel kapcsolatban Achim Heinfling kijelentette: „A TT továbbra is Győrben készül, megszüntetéséről nem döntött az anyavállalat.” Újságírói kérdésre kiderült az is, hogy az Audi Hungaria dolgozói átlagosan havi bérük 90 százalékát kapják bónuszként.

 

 

 

Ingolstadtból jelentjük

Nehéz évet zárt az Audi. „Nem vagyunk elégedettek a teljesítményünkkel. Az Audinak nagyszerű termékei vannak a piacon, de üzleti szempontból a WLTP-szabványra való sikertelen átállás egy igazi stressz-teszt volt számunkra. Az Audi munkatársai nagyon jó hozzáállást mutattak ebben a nehéz helyzetben, és a lehető legjobb eredményeket hozták ki a 2018-as évből. Ebben a szellemben, együtt indítjuk újra az Audit” – mondta az ingolstadti éves sajtótájékoztatón Bram Schot, az igazgatótanács elnöke. Az Audi márka 2018-ban 1 millió 812 ezer 485 autót értékesített, ez 3,5 százalékkal kevesebb, mint az előző, egyébként minden addigi rekordot megdöntő évben. A tavalyi árbevétel csaknem elérte a 2017-es eredményt, amely ezúttal 59,248 milliárd euró volt. Profitja és profitrátája csökkent, utóbbi 8,5 százalékról 7,9 százalékra. Az Audi elmúlt évét meghatározták a dízelmotorokkal kapcsolatos intézkedések, a 3,529 milliárd eurós üzleti eredmény 1,142 milliárd euróval múlta alul a 2017-es adatokat. Az Audi mintegy 60 ezer németországi dolgozója a tavalyi 4.770 eurós bónusz után idén 3.630 eurós jutalmat kap, ez nagyjából 1,18 millió forintnak felel meg. Az Audinál a tavalyi év végén 91 ezer 674 alkalmazott dolgozott, ami rekordnak számít. A márka 2019-ben 20 új vagy felújított modellt mutat be, és 2020 végéig 12 teljesen villamosított autót is piacra dob.

 


Szerző: Koloszár Tamás, Nagy Roland
Fotó: O. Jakócs Péter

Szerző: Koloszár Tamás, Nagy Roland

Fotó: O. Jakócs Péter

Csatolt galéria: Előre- és visszatekintés az Audiban
Tovább a gyorplusz.hu-ra
×