B pozitív TESZT: Mercedes B180d

B pozitív TESZT: Mercedes B180d

Az ultramodern A-osztályos Merci családi változata megérkezett. Akinek fontos a tér, mégsem akar behódolni a terepjárós divathóbortnak, annak itt a kompakt egyterű, a B-osztály.

Kategória-túlélő


Vajon a crossoverek, vagy más néven városi terepjárók kora meddig tart? A klasszikus felépítményű limuzinok vagy a '80-as évek végén született családi egyterűek élik túl a piac szorítását? Végül is mindegy, de egy olyan prémiumgyártó, mint a Mercedes-Benz, úgy döntött, ad egy újabb esélyt az alsó középkategória térbajnokának. Harmadik generációjánál tart a B-széria. Először kicsit bumfordi volt, másodjára a kategória legcsinosabbja. 2019-ben pedig minden korábbinál dinamikusabb, letisztultabb, elegánsabb! A méretei elérték a szegmens határait, hiszen 4,42 méteres lett. A platformazonos A-osztálynál 12 cm-rel magasabb a tetővonala. Így nem nevezhető „hot-hatch”-nek, de mégis elég nyúlánk és arányos ahhoz, hogy még az AMG csomag is jól álljon neki. Az első lámpák kevésbé élesen határoltak, mint a kistesó fényszórói, mégis a maszk kevés, de markáns vízszintes vonalai az óriási csillaggal megteszik az első benyomást. Oldalnézete egy ívre rajzolt, itt sejteti igazi méreteit. A hátulja kurta, lámpái keskeny-laposak. Innen inkább egy harmonikus kombira hasonlít.

 

 

Mint a nagyok


Visszafogott alapterületen sokkal komfortosabb utazást, méretes utasteret, és jól pakolható, 455 literes csomagteret kapott a B180. A műszerfal dupla kijelzője (wide screen cockpit) illeszkedik a pult váltakozó, domború és homorú felületeihez, valójában teljesen szabad kezet adva a tervezőknek. A „wrap around design” tényleg körbeöleli az embert, miközben óriási teret hagy. Apróságok sora adja a magasabb színvonalú törődés érzését. Például a jobb oldali bajuszkapcsoló helyén (Mercikben minden a bal oldalival kapcsolható) az automata váltó előválasztója található, ami szinte kisujjal kezelhető. Az ülésfűtés, illetve – ha van – memóriás ülés az ajtóról vezérelhető, nem kell az ülőlap mellett tapogatóznunk. A tesztautóban is benne volt az opciós három plusz egy vezérlési lehetőség: érintőképernyő, érintős gombok a kormányon, tapipad a könyöklő előtt és a hangvezérlés. Istenien működik minden! Egy kis angol- vagy némettudással bármiféle mozdulat nélkül kezelhető a klíma vagy válthatunk zenei forrást. A németek egyébként nem titkolják, hogy a Bosztályban minden elérhető, ami az S-hez. De a széria 7 colos LCD-képernyőkkel és az igényes, króm szellőzéskapcsoló sorral megadják az alapot.

 

 

Alapmotor?!


A tesztautó egyötös dízelmotorja papíron 116 lóerőt tud, 260 Nm a nyomatéka, tehát sok jót nem sejtet. Ám olyannyira kellemes benyomást tett rám, hogy ezt az „alapmotort” ajánlanám elsősorban a kocsihoz. Csak hétsebességes automatával kérhető. Halk, meglepően jól húz, és autópálya tempóig nem érezni benne az erő hiányát. Eközben 4–5 literrel képes beérni 100 kilométerenként. Kétszer sem mondom, hogy nagy szerepe van a brutálisan jó futóműnek abban, hogy már egy kisebb motorral is élvezhető a B-osztály. Nem bólogat, nem billeg, nem dől. Pedig azt hinnénk, magas építésű. Mit hozhat ki belőle egy 2 literes, 190 lóerős benzines turbómotor?! Vagy az erősebbik dízel, ugyancsak 190 lóerővel…

 

 

Térbeli


Ami a fő szempont, amiért a Bosztályt egy A-merci mellé érdemes betenni egy kalapba, az a belső térkínálat. Kompakt társa sem szűkös, de alacsony építése miatt nem olyan bőséges benne a hely, mint a B-ben. Itt elöl akár egy C-limuzinban, hátul pedig simán egy kategóriával feljebb is kereshetjük a vetélytársakat. A kihúzható combtámaszos sportülésekben álom az utazás, és a csomagban kérhető 10,25 colos, nagy felbontású tévék egy pillanatra sem hagynak kétségben minket: ez egy prémiumautó. Kérhetünk az utastérbe hangulatfényeket, előre multibeam LEDfényszórókat és 18 colos felniket. Minden B-ben van tolatókamera, aktív sávtartó és vészfékasszisztens. Az árcédula a szolgáltatásokhoz mérten relatív alacsonyról, már 8,49 millió forintról indul. Ezek után nem hiszem, hogy mindenki ál-terepjáróban, vagy éppen szűkre szabott sportzakóra emlékeztető, lapos ferdehátúban szeretne utazni.

 

 

Kép és szöveg: Nagy Viktor

Csatolt galéria: Mercedes B180d
Tovább a gyorplusz.hu-ra
×