Gázfröccs tévéműsor: Drift, teszt és tűzoltóautók

Gázfröccs tévéműsor: Drift, teszt és tűzoltóautók

Nem unjuk a ralit és a driftet, még mielőtt következne az egyébként teljesen jogos kérdés. Imádjuk az autósportnak ezt a két – főleg lelkes amatőrökre építő – műfaját. Engedve a csábításnak, a Gázfröccs stábjával, immár sokadszor, a Rábaring felé vettük az irányt.

A jótékonysági élményautózással egyrészt pénzt gyűjtöttek a szervezők egy gyógypedagógiai intézménynek, másrészt a versenyzőkkel is jót tettek, hiszen adott volt a lehetőség arra, hogy pályán mutassák meg, mit is tudnak. A pilóták mellé beülhettek a nézők, így navigátornak, egy tesztverseny résztvevőinek érezhették magukat. Kameráinkkal három autót jártunk körbe alaposabban, ezeket a gépeket a televízióadásban is láthatják majd. Egy átalakított Toyota a legerősebb autók közé tartozott a mezőnyben, ezt saját bőrünkön tapasztalhattuk, hiszen a jobb oldali ülést ezúttal a Gázfröccs kapta meg egy teljes futamra. Bemutatunk egy szintén driftre szabott Suzukit, amelyről sokan azt gondolták, hogy a pályára sem mehet fel, hiszen a gyári elsőkerék-meghajtással erre alkalmatlan. Később aztán kiderült, sok mindent megváltoztattak a tulajdonosok az autón, és bebizonyították, a látványos versenyzéshez nem feltétlenül szüksé- ges egy 4000-es V8-as.

A televíziós műsorban tűzoltóautókkal is találkozhatnak a nézők, az Audi-gyárnak ugyanis saját létesítményi tűzoltósága van. Itt összesen nyolcvanan dolgoznak, a legmodernebb felszerelésekkel, készen arra, hogy bármilyen riasztás helyszínére öt percen belül kiérjenek a gyár legtávolabbi pontjára is. Megmutatjuk, milyen berendezéseket kezelnek, és milyen hordozó járműveket használnak az audis tűzoltók. A Gázfröccs következő adásában tesztelünk egy Ford Mondeót is, amelyről egy külön cikkben bővebben olvashatnak.

Tovább a gyorplusz.hu-ra
×