Győri motor doboghat a Zengős autók szívében

Véget ért egy korszak a Túraautó Világbajnokságon (WTCC), jövőre már egy egészen más rendszerben folytatódik a WTCC, amely elméletben kedvezőbb konstrukció lehet az olyan kispénzű privát csapatok számára, mint a bajnokság mellett évek óta kitartó Zengő Motorsport.

– A terveim szerint 2-4 autót indítanánk jövőre, csupa magyar versenyzővel – nyilatkozta Zengő Zoltán csapattulajdonos a WTCC Blognak.

A magyar csapat neve jól cseng a motorsport világában, hiszen számos nemzetközi bajnokságban is megfordultak már, elég ha csak a WTCC, ETCC vagy a TCR sorozatokra gondolunk. Michelisz Norbi is Zengős színekből lett gyári pilóta a Hondánál 2016-ban.

A Túraautó Világbajnokság (WTCC) nagy változás előtt áll, hiszen a korábban bevezetett szabályrendszer a TC1 megbukott. A gyártók figyelmét nem keltette fel, sőt az érában domináló Citroen is kivonult a tavalyi év végén a Ladával karöltve. Idén csak két gyári alaklulat nevezett a Honda és a Volvo. Ugyan privát csapatokkal nagy nehezen meglett a minimum 16 fős mezőny, de hosszú távon nem lehetett tartani a jelenlegi rendszert.

Várhatóan szerdán jelentik be, hogy a WTCC átveszi a jóval gazdaságosabb és olcsóbb TCR rendszer szabályait és lebonyolítási rendszerét és a Nemzetközi Autómobil Szövetség (FIA) szárnyai alá venné a sorozatot. Ez azt jelentené, hogy a WTCC és a TCR International jövőre egyesülne és nem világbajnokság hanem világkupaként műköne tovább WTCR néven.

 

A dolog érdekessége, hogy a szervezők a nevezési létszámot 26 főben maximálnák, de előnyt élveznek a két sorozat eddigi résztvevői. A Zengő Motorsport mindkét szériában képviseltette magát, hiszen Nagy Dani és Szabó Zsolt révén egy-egy Honda Civic TC1-es autóval vettek részt a WTCC-ben, míg a TCR-ben egy Kia C'eed TCR-el teljesítettek versenyeket.

– Az elmúlt években bizonyítottuk, hogy vannak még magyar tehetségek. Nagy Dani, Nagy Norbi, Ficza Feri és Szabó Zsolti is megfordult a csapatunknál; közülük kerülhetnek ki a 2018-as pilóták. Ami pedig az autót illeti, az idén bemutatkozó Audi RS3 LMS szerepel a terveink között, ami újabb magyar kapcsolódási pontot jelenthet, hiszen az autó 2 literes turbómotorja Győrben készül – mondta el Zengő Zoltán a WTCC Blognak.

Fotó: Audi Sport / Zengő Motorsport Facebook
WTCC BLOG

 

 

Tovább a gyorplusz.hu-ra
×