Gyorsabb és biztonságosabb lett a 83-as bevezető szakasza

Gyorsabb és biztonságosabb lett a 83-as bevezető szakasza

Már egy jó ideje használhatják az autósok a 83-as főút megújult szakaszát, ami biztonságosabb és gyorsabb közlekedést biztosít. A munka nem áll meg, 2022-re Pápáig megújulhat az útszakasz.

Az első ütem befejezése után pénteken átadták a 83-as főút győri bevezető szakaszának kétszer kétsávossá, illetve három turbó körforgalommal kibővített szakaszát. A fejlesztés a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában több mint 1,4 milliárd forint Európai Uniós és hazai költségvetési forrásból valósult meg.

A pénteki ünnepélyes átadón elhangzott, hamar megszokták és megszerették az erre közlekedők a megújult útszakaszt. Az új turbókörforgalmú csomópontok megkönnyítik és biztonságosabbá teszik az M1-es autópályára való fel- és lehajtást, illetve a 83-as főút győri bevezetőszakaszának kapacitása is megnövekszik.

 

Borkai Zsolt polgármester

 

„Az elmúlt években folyamatosan bővült Győr-Ménfőcsanak és Gyirmót lakossága, illetve egyre több vállalkozás is működik ezeken a városrészeken, így indokolt volt a fejlesztés” – mondta el Borkai Zsolt polgármester a pénteki ünnepélyes átadón. Győr ipara hatalmas, így nagy a forgalom Pápa irányába is, éppen ezért a fejlesztések nem állnak meg, további ütemben megvalósul a kétszer kétsávos útszakasz folytatása, egészen Pápáig.

Borkai Zsolt polgármester kiemelte, minden évben az önkormányzat saját, állami, illetve EU-s finanszírozásból fejleszti és bővíti Győr úthálózatát és nagyobb csomópontjait. „Képesek vagyunk együtt dolgozni és gondolkodni az országgyűlési- és az önkormányzati képviselőkkel és természetesen a lakossággal is” – mondta el ünnepi beszédében Borkai Zsolt, aki hozzátette, ennek köszönhetően tudott megvalósulni ez a példaértékű beruházás. A polgármester felidézte, hogy 2006-ban döntött arról a város, hogy a dinamikus fejlődés érdekében biztonságosabbá és gyorsabbá teszik az úthálózatot Győrben.

 

Kara Ákos államtitkár, országgyűlési képviselő, Szabó Jenő és Laczkovits-Takács Tímea önkormányzati képviselők, Borkai Zsolt polgármester, Simon Róbert Balázs országgyűlési képviselő, Mayer András NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettes


Mayer András a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta, kiemelt feladatként tekintenek a megyei jogú városok úthálózatának fejlesztését. Ennek keretében valósulhatott meg az első ütem, amelynek sikerét mutatja, hogy gyorsabb és biztonságosabb lett – a korábban balesetveszélyes – útszakasz. „Egy összehangolt munkának köszönhetően a lakosság és a forgalom minimális elterelésével sikerült megvalósítani a beruházást, ami egy példaértékű összehangolt munka eredménye” – mutatott rá Mayer András, aki kiemelte, a projekt állami és az Európai Unió forrásából összesen 1, 4 milliárd forintból valósult meg.

A most átadott első ütemben három turbó körforgalom épült egy kilométer hosszúságú kétszer kétsávos, fizikai elválasztással rendelkező útszakaszon. A három körforgalom az M1-es autópálya le- és felhajtójánál, illetve a Mérföldkő utcánál lettek kialakítva. Építettek egy közvetlen lehajtóágat az autópályáról Pápa irányába. A teljes útszakaszon LED-es közvilágítást is kialakítottak.

 

Tél óta használhatják az autósok a turbó körforgalmakat

 

A következő ütemben kétszer kétsávos útszakasz fogja összekötni Győrt és Pápát, mintegy 36 kilométeres hosszúságban. Ez a beruházás jelenleg az előkészítés állapotában van, most a kisajátítási folyamatok zajlanak. Az ősz folyamán kezdődik meg a kiviteli tervek elkészítése és a régészeti feltárások is elkezdődnek. A NIF Zrt. jelenleg az előkészítési munkákra rendelkezik forrással. A közbeszerzési eljárás még nem kezdődött el, de várhatóan 2019 elején megjelenik, és a harmadik negyedévben elkezdődhetnek a munkálatok is. A következő ütem befejezése 2022 őszén várható.

 

rl

Fotó: O. Jakócs Péter

Tovább a gyorplusz.hu-ra
×