Így maradj fiatal: nyolc dolog, amelytől a sztárok ma is dögösek

Nyolc tipp ahhoz, hogyan legyünk legalább olyan jó formában, mint a csillogó sztárok.

A fiatal sztárok mellett felbukkantak az olyan színésznők is Cannes-ban, akik már a negyvenes éveiket tapossák. Ezeknek a hölgyeknek azonban túl a negyedik X-en sem kell szégyenkezniük.

 

Andie MacDowell, Salma Hayek, Nicole Kidman és Naomi Watts - hogy csak négy nevet említsünk a legnagyobb színésznők közül, akik rendre nemcsak színészi teljesítményükkel, hanem fantasztikus külsejükkel is lenyűgözik a közönséget.

 

A jó hír az, hogy ha megállítani nem is, de lassítani bárki tudja az öregedés folyamatát. Ehhez tulajdonképpen nem kell más tenni, mint rendszeresen mozogni és egészségesen étkezni.

 

Íme, néhány tipp a szépség és fiatalság megőrzéséhez, a legnagyobb sztároktól:

 

1. Tűzz ki magadnak egy célt!

 

Ahhoz, hogy fittek maradjunk, szükség van rá, hogy célokat tűzzünk ki magunk elé. Lehetnek apróbb célok - például mindennap néhány száz méterrel többet futni, kerékpározni vagy több testgyakorlatot elvégezni -, de lehetnek nagyobbak is: eldönthetjük azt is, hogy le fogjuk futni a maratont.

 

 

2. Felejtsd el a diétát, étkezz inkább egészségesen!

 

Egy felmérés szerint az átlagos nő 45 éves korára már legalább 61 diétán van túl.

 

A fogyókúrával azonban az a probléma, hogy a legtöbbször jelentkezik a yoyo-effektus, és a kemény munkával leadott kilóknak akár a többszöröse ugrik vissza, ha abbahagyjuk a diétát. Így tehát sokkal célravezetőbb, ha kialakítunk magunknak egy egészséges, gyümölcsökben, zöldségekben, kalciumban, fehérjékben gazdag étrendet, amelyhez sok folyadékot fogyasztunk.

 

Együnk minél több nyers és tartósítószer-mentes ételt, hiszen a feldolgozott ételek általában tele vannak zsírral, cukorral, mesterséges ízesítőkkel.

 

 

 

3. Gondoskodj a jó életminőségről!

 

Ahogy közelednek a negyvenes évek, egyre többet kell foglalkoznunk a testünkben lezajló fiziológiai változásokkal. Fontos, hogy karbantartsuk a szervezetünket, főként a szívünket, amelyet kardioedzésekkel erősíthetünk.

 

Válasszunk egy mozgásformát - lehet például futás, biciklizés, evezés vagy úszás -, és hetente kétszer-háromszor szánjunk rá másfél órát. A hét többi napján is próbáljunk minél többet mozogni, ha lehet, válasszuk a sétát a gépkocsivezetés, a lépcsőt a lift helyett.

 

4. Figyelj oda a tested jelzéseire!

 

A mozgás mindenkinek jót tesz, de az is fontos, hogy ne vigyük túlzásba. Figyelj a testedre, mindig jelzi neked, hogy mire van szüksége, és miből nem kér többet. Ez persze nem jelenti azt, hogy fel kell hagynunk a sportolással, ha hirtelen kifogy belőlünk a szusz, vagy szúr egy kicsit az oldalunk, de ha komoly és rendszeres fájdalmaink vannak, akkor valamit helytelenül csinálunk.

 

A mozgás mellett a pihenés is épp olyan fontos, a regenerálódáshoz, és a stressz leküzdéséhez szükségünk van a megfelelő tartamú alvásra is.

 

5. Vedd körül magad hasonló gondolkodású emberekkel!

 

Találd meg ismerőseid, barátaid között azokat az embereket, akik szintén szívesen mozognak, mert ha együtt vágtok bele valamibe, sokkal könnyebben és vidámabban fognak telni az izzasztó percek. Emellett kialakul egyfajta egészséges versengés, ami tovább motiválhat arra, hogy ne add fel, és ráadásul a barátságotokat is megerősíti, ha együtt mozogtok.

 

6. Szakíts időt magadra!

 

Bár 40 körül az embernek a munkája mellett a családja is rengeteg időt igényel, mégis próbáljuk meg ésszerűen beosztani a napunkat, és iktassunk be 10-20 perces periódusokat a mozgásra. Ez például lehet egy intenzívebb séta a boltba vagy szobabiciklizés tévénézés közben.

 

7. Néha ki kell kapcsolni!

 

Néha nagyon nehéz kivonnunk magunkat a kommunikációs világhálóból, az ember percenként ellenőrzi a telefonján, hogy kapott-e e-mailt, SMS-t, hívta-e valaki, történt-e valami izgalmas a Facebookon. Bármennyire is nehezünkre esik, időnként ki kell szakadni a folytonos információáramlásból, ki kell kapcsolni a laptopot és a mobilt, és csak magunkra koncentrálni.

 

Este vegyünk egy kellemes fürdőt, maj bújjunk ágyba egy jó könnyvvel, ami kellemesen feltölt bennünket szellemileg a következő napra!

 

8. Lépj ki a komfortzónádból!

 

Ahogy múlnak az évek, az ember egyre nehezebben engedi el a megszokott kereteket, pedig időnként igenis ki kell próbálnunk újdonságokat! Mindegy, hogy szellemi vagy testi kihívásokat állítunk magunk elé, merjünk belevágni új tevékenységformákba, ez frissen tart bennünket, segít megelőzni a szellemi hanyatlást.

 

hirado.hu

Fotó: EPA