Jön az igazán biciklisbarát KRESZ?

Kötelező távolságtartás, kerékpáros utcák bevezetése, kötelező kerékpárút-használat felülvizsgálata és a védtelen közlekedők védelme - négy javaslatot fogalmaztak meg a bringás szervezetek.

A Magyar Kerékpárosklub és a Kerékpáros Miskolc Egyesület olyan javaslatokat fogalmaztak meg, amelyek egyrészt biztonságosabbá tehetik a bringával járást, másrészt segíthetik a kerékpározás közlekedési rendszerbe illeszkedését.

Az egyik legfontosabb lépés a kötelező minimális oldaltávolság bevezetése lenne. Amennyiben egy gépjármű kerékpárost előzne, akkor településen belül kötelező lenne 1 méter távolságot tartani, míg településen kívül 1,5 métert – erről beszélt Halász Áron a Magyar Kerékpárosklub szóvivője a Kossuth Rádió Napközben című műsorában.

Szerepelne egy új jogi fogalom, a kerékpáros utca bevezetése. Ez egy olyan megoldás lenne, aely során kijelölnének kisebb forgalmú utcákat, ahol a kerékpárosok előnyt élveznének az autósokkal szemben, például egy család, akár egymás mellett bringázva is el tudna jutni az iskolába.

Harmadik javaslatuk, hogy vizsgálják felül a kötelező kerékpárúthasználatot. Ha a bringás út nem megfelelő, akkor a kerékpáros belátására lenne bízva, hogy a kerékpárutat használja vagy a főutat.

A kerékpárosklub negyedik javaslata a védtelen közlekedők védelme lenne. A bécsi egyezmény alapján javasolják fő szabályként beemelni a KRESZ elejébe, hogy jobban kelljen vigyázni arra, aki „gyengébb”, kiszolgáltatottabb közlekedési módszert használ.Abelovszky Tamás, a BringaAkadémia programvezetője szerint a kerékpárosklub javaslatai támogathatóak, mert biztonságosabbá és sokszor egyszerűbbé tudnák tenni a kerékpáros közlekedést.

MTI

Tovább a gyorplusz.hu-ra
×