Kártékony lehet a népszerű luxus terepjáró

A német közlekedési minisztérium utasította a szövetségi közlekedési hivatalt (KBA), hogy ellenőrizze a Porsche által gyártott városi terepjáró (SUV) károsanyag-kibocsátását - közölte a minisztérium szóvivője hétfőn.

A közlekedési minisztérium annak nyomán intézkedett, hogy a Der Spiegel című német hírmagazin pénteken arról számolt be, hogy a Porsche Cayenne V6-os turbódízel modelljének károsanyag-kibocsátása jóval magasabb a megengedettnél.A Volkswagen (VW) csoporthoz tartozó Porsche annyit közölt, hogy nem érti a teszteredményeket. Megjegyezte, hogy a káros anyagok kibocsátási értékei olyan feltételektől függenek, mint a terhelés, a motorfordulatszám és a hőmérséklet.Nemrégiben az Audi A7 és A8-as modelljéről derült ki, hogy a károsanyag-kibocsátási értékeket meghamisító szoftverrel szerelték fel. Emiatt 24 ezer járművet rendeltek vissza. Az Audi június 12-ig kapott határidőt a javítási terv kidolgozására, de ezt nem tudja tartani.

A Volkswagen csoport nimbuszát megtépázó károsanyag-kibocsátási botrány 2015 szeptemberében robbant ki, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) azzal vádolta meg, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el.A VW a legnagyobb európai gépjárműgyártó társaság. A névadó Volkswagen, az Audi, a Seat és a Skoda típusú személyautók mellett olyan luxusmárkák gyártója, mint a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, illetve a Ducati (motorkerékpár). Saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.

 

 

MTI

Fotó:The Telegraph

Tovább a gyorplusz.hu-ra
×