Miért érdemes sok kelkáposztát enni?

Miért érdemes sok kelkáposztát enni?

A napközis élményekre alapozva sokan nem szeretik ezt a zöldséget, pedig érdemes bevezetni az étrendbe, mivel a kelkáposzta egy roppant értékes főzeléknövény, remek csonterősítő például.

 

Hogy mit tud a kelkáposzta?

Kalcium tartalma miatt ideális csonterősítő, jótékonyan hat a vérnyomásra és a szívizom működésre. Jelentős béta-karotin tartalma miatt immunrendszerünket is megfelelően edzi.

Táplálkozási értékét a benne levő szénhidrátok, az emészthető rostok, fontos ásványi sók, mint a kalcium, kálium és magnézium, valamint a vas, az A-, B1-, B2-, C-, E-vitamintartalma, ezenkívül természetesen az íz- és zamatanyagai adják.

Gyulladásos betegségekre is ajánlják, hiszen a benne található A-vitamin hasznosítását E-vitamin-tartalma még jobban elősegíti. B-vitamin-tartalma pedig pozitív hatással van az emésztésre és az idegrendszerre. Nátriumban szegény, alacsony energia tartalmú.

A kelkáposzta levelének ásvány- és vitamintartalmát zöld színe határozza meg. Minél sötétebb a kelkáposzta, annál jellegzetesebb az íze.

Külön előnye, hogy minden évszakban kapható.

Fotó: Shutterstock

hirado.hu

Tovább a gyorplusz.hu-ra
×