Őszi vitalizáló diéta fáradtság ellen

Ne csak a szépség miatt diétázz! A tavasz és az ősz remek alkalom a megtisztulásra. A nyáron kemény munkával megszerzett darázsderék megőrzéséhez, majd tavasszal a télen szervezetedben felhalmozódott méreganyagok eltávolításához kitűnő alkalom a tavaszi/őszi méregtelenítés.

A méreganyagok kiürülése után a szervezetünk újra hatékonyabban fog működni, még a kevesebb napfény hatására sem leszünk fáradtak, kedvetlenek. Mindemellett a méregtelenítés erősíti az immunrendszert, így enyhíti az allergiás tüneteket, valamint energiával tölt fel. Ha szeretnénk a tél beállta előtt kicsit formálni az alakunkon, akkor is érdemes neki ugrani, hiszen gyorsítja az anyagcserét, javítja az emésztést. Kedvező „mellékhatása” hogy, fiatalítja és feszesíti a bőrt, így kiválóan kezeli a narancsbőrt. Nincs is annál jobb kúra, ami karcsúsít és egyben formába is hoz!


Tisztító kúra a fogyásért és a jó közérzetért


Senki se gondoljon drasztikus életmódváltásra, mindenki a céljainak és lehetőségeinek figyelembe vételével alkalmazza az alábbi tanácsokat. A kúrát megelőző napokban fogyassz lehetőleg könnyebb ételeket, feltétlenül kerüld a koffeint, az alkoholt, a nikotint és az édességet. Ugyan nem szentírás, de érdemes a belek tisztításra is gondot fordítani, pl. Hunyadi víz, vagy tisztító tea, fogyasztásával. Rendkívül fontos a bőséges folyadék, napi 2,5-3 liter tiszta vízelfogyasztása kötelező! A vízen kívül csak ízesítetlen gyógyteákat és bio zöldség-/gyümölcsleveket lehet inni! Természetesen a kúra alatt is kerülendő a cukor, kávé, alkohol. A tisztító kúra áldásos hatásait addig élvezhetjük, amíg nem térünk vissza káros szokásainkhoz. A kúra végeztével még legyünk pár napig önmegtartóztatóak, és csak apránként emeljük az elfogyasztott étel mennyiségét és apránként vezessük be azokat az ételeket, italokat, amiket a kúra alatt nélkülöztünk.


Az egyik legsokoldalúbb alapélelmiszer a burgonya, ez lehet az egyik alappillére a kúránknak. Ugyan tévesen sokan azt hiszik, a krumpli hizlal… el kell mondanunk, nem annyira a krumpli hatásának, mint az elkészítés módjának és a felhasznált segédanyagoknak köszönhető, ha valaki krumplitól hízna! Zsírban, olajban sütve, sok vajjal habosítva jócskán gömbölyít, de héjában sütve-főzve megőrzi a darázsderék vonalait. Köszönhetően a benne található vitaminok, rostok és enzimek tárházának, valamint magas rost- és fehérjetartalmának, kiváló alap egy tisztítókúrában. Remekül lúgosít, valamint salaktalanító tulajdonsággal is rendelkezik. Ha sószegényen készítjük, kiűzi a pangó vizet a szervezetből, így megszűnteti a vizesedést. A méreganyagok eltűnésével csökkennek gyulladások, ödémák. Kedvező élettani hatásait azok is élvezhetik, akiknek ilyen gondjuk még nincs, de combjukon, csípőjükön már megjelent a narancsbőr, hiszen a burgonya azt is eltűnteti. Már néhány nap után is érezhetjük kedvező hatásait.

A kúra során a héjában főtt burgonya mellé korlátlanul fogyaszthatsz sült, főtt, vagy párolt zöldségeket, a hüvelyesek kivételével. A banánon kívül bármilyen zöldséget, valamint napi 1-3 szelet teljes kiőrlésű kenyeret is megehetsz. Mennyiség és időtartam tekintetében ügyelj arra, hogy a napi adagot 4-5 részletre oszd el, és figyelj oda, hogy eleget igyál! Mindezt minimum 3-5 napig.


Mintaétrend

1. nap

Reggeli: 1 db korpás zsemle, 1 mokkáskanálnyi light margarin, uborka, paprika vagy paradicsom, 1 csésze salaktalanító tea.
Tízórai: 2 dl 100 %-os narancslé.
Ebéd: krumpli, párolt savanyú káposzta.
Uzsonna: 1 db alma
Vacsora: 1 db héjában főtt krumpli, 2 evőkanál zsírszegény túró.

2. nap

Reggeli: 1 szelet Graham-kenyér, körözött paprikában, 1 csésze salaktalanító tea.
Tízórai: 1 db aszalt szilvás joghurt.
Ebéd: 2 db héjában főtt krumpli, fokhagymás-petrezselymes zsírszegény túró.
Uzsonna: 1 db körte
Vacsora: krumpli saláta lilahagymával

3. nap

Reggeli: 1 szelet sok magvas kenyér, 1 kefir, 1 csésze salaktalanító tea.
Tízórai: 1 db körte
Ebéd: paprikás krumpli.
Uzsonna: élőflórás joghurt
Vacsora: főtt krumpli olíva olajon pirítva, sok zöldfűszerrel

4. nap

Reggeli: teljes kiőrlésű pirítós paradicsommal és olivával
Tízórai: kefir
Ebéd: majoránnás krumpli leves
Uzsonna: egy csésze gyümölcssaláta
Vacsora: joghurtos krumpli saláta

5. nap

Reggeli: 2 db korpás kifli, light margarinnal és savanyú káposztával, 1 csésze salaktalanító tea.
Tízórai: élőflórás joghurt, alma- és körte kockákkal
Ebéd: pirított fűszeres krumpli, vegyes zöldségekkel
Uzsonna: fél ananász
Vacsora: főtt krumpli tojással, csőben sütve, zöld salátával.

noiportal.hu

Tovább a gyorplusz.hu-ra
×