Rengeteget költünk édességre

A piaci forgalom legjelentősebb hányadát a kekszek, a táblás és a szeletes csokoládék képviselik egyenként több mint 25 milliárd forinttal, az ostyák, chipsek, desszertek és cukorkák pedig mintegy 20 milliárd forint forgalmat érnek el külön-külön - közölte a Magyar Édességgyártók Szövetsége.

 

Várakozások szerint az év végi szezonális édességforgalom az idén mind mennyiségben mind pedig értékben meghaladja majd a 2016-ost néhány százalékkal.

A szövetség tavalyi kutatása szerint az emberek háromnegyede vásárol Mikulásra csokoládéfigurát, átlagosan 5 darabot. A közepes méretű Mikulások a legkeresettebbek, a legkevesebb pedig az óriás figurákból fogy. A vásárlásakor a legfontosabb szempont, hogy a termék valódi csokoládéból készüljön, illetve az ízesítés, harmadlagos az ár, a többi szempont – méret, márka, csomagolás – szerepe pedig viszonylag kiegyenlített.

A szövetség fogyasztói kutatásából az is kiderült, hogy a magyar háztartások 93 százaléka vásárol szaloncukrot, azonban a mennyiség enyhén csökkenő tendenciát mutat. Becsléseik szerint az éves forgalom 3500-4000 tonna, értéke körülbelül 6 milliárd forint.

A Nielsen piackutató adatai szerint a magyarok szezonális édességre több mint 3 milliárd forintot költöttek tavaly, ez összesen 616 tonna és közel 11 millió tétel. A szezonális édességek értékben 64 százalékát, mennyiségben 66 százalékát a csokimikulások hozták, amelyekből a tavaly október-decemberi időszakban 400 tonna súlyban több mint 8 millió darab fogyott. Télapó figurákból tavaly ugyan mennyiségben 6 százalékkal kevesebbet értékesítettek, mint a 2015-ös szezonban, azonban 100-ból 77 értékesített szezonális édesség ez volt.

Fotó: Haon

MTI

Tovább a gyorplusz.hu-ra
×