Sportos egyéniség: Seat Ibiza 1.0 TSI Style teszt

Spanyolország, tükörsima szerpentinek. Németország, végtelen autópályák. Magyarország, izgalmas országutak. Az új Ibiza mindenhol jól érzi magát. És vajon mi, az utasok is?

Az Ibiza a VW konszern új MQB A0 platformjára épül, amit elsőként kapott meg. Ettől minden eddiginél nagyobb, és jobb arányú lett az autó. Hossza négy métert meghaladó, tengelytávja a korábbihoz képest közel 10 centimétert gyarapodott, míg a szélessége 42 mm-rel lett több. Ezért a kisautós belső szélesség már a múlté, és a csomagtér is 355 literre, kompaktokat megközelítőre duzzadt. Kívülről pedig minden eddiginél jobban terpeszt, a sarkokba kitolt kerekei – főleg ha 16–18 colosak – sportkompaktos hatást keltenek. Erre dob rá egy lapáttal a Leontól örökölt morcos front, az erőteljes élek az oldalfalon, és a lendületes far „széles” vállakkal. Az összkép harmonikus, szívdöglesztő, főleg a tesztautóhoz hasonló, például „Mystery kék” metál színben.

 

 

Nézzük a beltartalmat. Szokásos minőségi, németes beltér fogad minket az Ibizában. Minden a helyén van, választható színes betétekkel dobhatjuk fel a pultot, és minden földi jóval fel lehet szerelni – kiemelendők a passzív biztonsági kütyük (adaptív tempomat, vészfék asszisztens, fáradtságérzékelő, új generációs menetstabilizáló – ESC). Az ülések már alapáron sportos tömésűek, és többféle huzatot kérhetünk hozzá, felszereltségtől függően. A körműszerek mutatói (sebesség- és fordulatszámmérő) hat órától indulnak útjukra. Erre a testre szabható fehér-vörös háttér- és hangulatvilágítás tesz rá egy lapáttal. Ja, és a kulcs nélküli indításhoz pulzálóan villogó start-gomb jár. A Seat sportos múltját nem tagadhatja le az Ibiza sem.

 

 

Alapvetően négy felszereltségből választhatunk. A Reference a klímát és elektronos első ablakokat és tükröket tartalmazza. A Style már bőrkormányt, színes kijelzős rádiót és sok mást is magában foglal. A csúcs pedig a kényelmet kedvelőknek az Xcellence, míg a sportos vezetőknek az FR. Ezek már LED-es menetfényeket és hátsó lámpát, 15 vagy 17 colos alufelniket, kulcs nélküli rendszert és sok biztonsági extrát is adnak. Az FR verzió futóműve sportosról kényelmesre kapcsolható a SEAT Vezetési profil segítségével. Aztán vannak különböző kiegészítő csomagok is, ahol szinte mindent megkaphatunk: full LED első fényszórók, BeatsAudio hangrendszer (300 W), 8–10,2 colos kijelzőt Mirrorlink telefon-képernyőtükrözéssel, vezeték nélküli telefontöltés, piros féknyergek, parkolószenzor és így tovább.

 

 

A tényadatok után térjünk át végre az érzésekre. Az Ibizában mindenki megtalálja a kényelmes üléspozíciót. Én különösen kényelmesen ültem, hiszen a kormányt és az ülést minden irányban állíthattam. A hátsó sorban is jól el lehet férni, nem kisautósan szűk a hely, tényleg háromszemélyes. Aztán indítás után jött a meglepetés. A tesztautó ezres háromhengerese szinte hangtalanul járt. A korrekt ötsebességes kézi váltót egyesbe toltam, és kis morgással kísérve, indultam. Az új TSI motor hihetetlen 1500-as fordulattól elkezd húzni, majd gyorsan felpörög akár 5-6 ezerig. Sosem tolakodó a hangja, és meglepő a rugalmassága a motornak. A könnyű karosszéria miatt a kis spanyol csak úgy repül az úton. Hiába csak ötös a váltó, elég hosszúra áttételezett, így például 90-nél csak kétezret forog az erőforrás, a fogyasztása is bőven 6 liter alatt marad. Van egyébként ennek egy szívó változata 75 lóerővel, és a tesztautó 95 lovasa mellett egy 115 lóerős turbós is van. A csúcs a szintén új másfél literes TSI, ami 150 lóerős. Az erősebb háromhengereshez DSG automataváltó is kérhető, ahogy a 95 lóerős egyhatos TDI motorhoz is. Dízelben a csúcs ennek a blokknak a 115 lóerős verziója.

 

 

A vezetési élményt fokozza a feszes, de nem kényelmetlen futómű, és a közvetlen kormányzás. Szóval nem csak a járókelők mosolyognak csodálkozva, ha meglátják az Ibizát, hanem sofőrként is vigyort csal az arcunkra. Minden kilométer élmény vele. Persze az élménynek ára van. Ugyan az alap motoros Seat kedvezménnyel 3 millió forintnál is olcsóbban megvehető, de ha a borsot is kérjük hozzá, akkor válasszuk az erősebb motort jobb felszereltséggel. Az ár 4,8 millió körül alakul a turbós Style esetén. A 115 lóerős FR pedig közel 5,8 millióba kerül. Ha azt vesszük, hogy vadonatúj és időtálló technikát, egyedi és sportos külsőt, valamint vezetési élményt kapunk a pénzünkért, nem is olyan sok. És a benzinkútnál nem kell majd további ezreket hagynunk, mert az étvágya biztosan meglepően visszafogott marad.

(x)

 

WALTER Autó Kft.

9027 Győr, Íves u. 4.

gyor@walterauto.hu

+36-30/307-4492

www.walterauto.hu

Csatolt galéria: Seat Ibiza 1.0 TSI Style
Tovább a gyorplusz.hu-ra
×