Szemfényvesztő
Teszt: Audi Q2 1.4 TFSI S tronic

Ismerjük az Audikat, hiszen a gyár egy része városunkban él, ezért Ingolstadt után itt van a legtöbb belőle. De a Q2 valami más. Kilóg a sorból, mégpedig több szempontból is…

Ne gondolják, hogy az Audi Q2 tényleges méretei miatt lóg ki a márkatársai közül. A nevéhez méltóan, a legkisebbek között áll rajthoz a képzeletbeli, vevői kegyekért folytatott versenyben. A Q2 egy kompakt SUV, vagy crossover – tehát emelt hasmagasságú – autó. Nagyjából az A3 méreteit kapta, de annál öt centivel rövidebb, több mint nyolccal magasabb, és néhány milliméterrel szélesebb (4191x1794x1508 mm). Ami szembetűnő, az a magasabb építésmód. Négy felnőttnek és csomagjainak (405 l) kényelmes helyet ad. De ezt önmagában nem lehetne eladni, ezért a tervezők egy csavart tettek a történetbe. Készítettek a márkára mostanában nem jellemző, élekkel szabdalt, kontúrokkal teli, markáns megjelenésű kiskocsit. Ettől nagyobbnak, fiatalosabbnak, egyszerűen vagánynak hat.

A tesztautó divatos fehér színe egyedül a havas tájba olvad bele, egyébként feltűnő jelenség. Olyan friss részletekkel dobták fel, mint az első sárvédőre és a hátsó ajtóra tervezett, „faragott” hatású lemezdomborítás (ahogyan két él szétválik), vagy a C-oszlop választható színe. Nálunk ezüstszürke volt, de lehet fekete, diszkrét Audi emblémával díszített. A lejtő tetővonal és emelkedő övvonal kupés hatást kelt. A kerékjárati ívekre tett off-road stílusú fekete betétek és az óriási, élesre szabott hűtőrács fokozzák Q mivoltát.

Beülve folytatódik az „átverés”. Minden prémium minőségű, a helyén van, és aki még nem ült nagy Audiban, nem gondolná, hogy van ennél magasabb szint. Az üléspozíció annak ellenére alacsony, és sportos, hogy magasabbra kell beülnünk, mint egy kompaktban. Biztonságos és egyben kényelmes utazási érzetet ad a Q2. Igaz, van, akit zavarhatnak az ideálisnál keskenyebb oldalablakok, de ez az ára a hatásos külsőnek. Egyébként mindig öröm egy ilyen kicsi, de igényes autóba beülni és vezetni. Mégpedig azért, mert ebben a kategóriában még az az érzésünk, hogy mi irányítjuk a kocsit, nem pedig fordítva. Pedig kérhetünk a fedélzetre mindenféle vezetéstámogató rendszert. Például a hibátlanul működő távolságtartó tempomatot, vagy a sávelhagyásra figyelmeztető csodát. De most ne ezzel foglalkozzunk, hanem az élménnyel!

Kulccsal a zsebemben, startgombbal keltem életre az egynégyes, benzines motort. Ha nem mínuszok lennének, nem is hallanám, ám így egy picit duruzsol az első pár percben. A 150 lóerős turbós erőforrás 250 Nm nyomatékkal tud minket elkápráztatni. Írom ezt azért, mert a 7 sebességes DSG váltó segítségével az első gázadásnál meggyőzően gyorsít. A közvetlen reakció érdekében ugyan érdemes sport üzemmódba kapcsolni a „drive select” rendszert, de ettől függetlenül is kellően préselődünk az ülésbe, sőt! Ilyen síkos téli üzemben a kormányt úgy kell markolni, mint a korai TDI-k idejében. Vajon miért? Megnéztem a tömegadatokat: 1355 kg a sofőrrel és majdnem teli tankkal. Ez magyarázza a virgonc viselkedést. Mellé társul a csend, ami az utastérben honol, és kész a következő megtévesztés. Egy autó, ami városi méretei ellenére autópályán is erős, csendes, már-már utazóautó benyomását kelti. Így már érthető, hogy a 2 literes dízelmotort is megkapja (150 és 190 LE), ráadásul csak ehhez kérhető a Quattro összkerékhajtás – pedig az egynégyes is kívánja. Ezenkívül kapható 1 literes háromhengeres turbós benzinessel és 1.6-os TDI-vel, mindkettő 116 lóerős. A jó hír pedig, hogy bármelyik választható 6-os kézi, vagy 7 fokozatú dupla kuplungos automatával.

Már csak egy „kilógás” maradt, amitől egyedi lett a Q2. Az pedig az ára. 7 millió forinttól indul, a Sport vagy Design (inkább komfortra hangolt) látványcsomagok hatszázezerbe kerülnek, az extralista pedig végeláthatatlanul hosszú. A színes kijelző a középkonzolon széria, kérhető érintős belőle; a kormány mögött alapáron a megszokott órák csücsülnek, kérhető helyette LCD. Minden lámpa lehet LED-es és minden betét alumínium, vagy amit szeretnénk, csak be kell pipálni. Egy korrektül felszerelt Q2 – mint a tesztautó – 10-12 millió forintból gazdálkodható ki. Bárcsak bárki ilyen extravagáns kisautóval járhatna…

Szöveg: Nagy Viktor

Fotó: Marcali Gábor

Csatolt galéria: Audi Q2
Tovább a gyorplusz.hu-ra
×