Tovább dübörög a hazai e-kereskedelem
A hazai webáruházak több mint kétharmada könyvelt el forgalomnövekedést a tavalyi évben - derül ki a WebShop Experts és a ShopRenter legutóbbi, immár 11. alkalommal lefolytatott Nagy Webáruház Felmérésének eredményéből.
A rekordszámú, 894 webáruház részvételével készült felmérés alapján az online áruházak csupán 6%-a számolt be a forgalom csökkenéséről, ami igazán biztató jövőképet vetít előre a szektorban. Az interneten legjobban értékesíthető termékek listájának első 3 helyét idén a háztartási és vegyi áruk, a kozmetikai termékek és a gyógyszerek, vitaminok foglalták el.
A résztvevő webáruházakban 2017-ben átlagosan 20.355 Ft volt az átlagos kosárérték.
Idén a kutatás kitért arra is, hogy a mindennapi működés során milyen nehézségekkel kell szembenézniük a webshopoknak. A válaszadók 45%-ának leginkább a marketinggel gyűlik meg a baja, 30%-uknak a termékek feltöltése, 19%-uknak a design testreszabása, 15%-uknak az ügyfélszolgálat ellátása, míg minden tízedik e-kereskedőnek a rendelések feldolgozása is gondot okoz.
További részletek a felmérésről ITT.
A kutatásról:
A WebShop Experts 2006 óta foglalkozik webáruházak készítésével, a mai napig több mint 3000 webáruház átadása fűződik a nevéhez. A nem reprezentatív kutatásban 894 webáruház tulajdonost kérdeztek meg online kérdőív segítségével 2018. június 14. és június 22. között.
MTI
Fotó: Pixabay