Új autóval és új motorokkal készül 25. születésnapjára az Audi Hungaria

Először találkozott a média képviselőivel Achim Heinfling, az Audi Hungaria ügyvezetésének elnöke, aki október elseje óta tölti be ezt a posztot.

A cég karácsonyi sajtófogadásán egyebek mellett elmondta, jövőre lesz negyedszázada, hogy az Audi letelepedett Győrben. Mozgalmas év lesz a jubileumi, lesz új autó és lesznek új motorok is.

2014-ig dolgoztam már Győrben, mint a motorgyártásért felelős ügyvezető igazgató, az Audi Hungaria és a város is közel áll a szívemhez, így jól érzem magam ebben a pozícióban – kezdte beszámolóját Achim Heinfling. S bár az év még nem ért véget, így pontos számok nincsenek, annyit ezért érzékeltetett, mind motorgyártásban, mind pedig járműgyártásban hozzák az előző év számait. Kiemelte, hogy a Győrben készülő motorok a Volkswagen konszern harminc telephelyére jutnak el a világba, a 2.5 literes, öt hengeres erőforrás pedig az év motorja lett.

2018-ban ünnepli a vállalat győri otthonra találásának huszonötödik évfordulóját. Mozgalmas, izgalmas és érdekes lesz a jubileumi év. Mindenek előtt megjelenik egy új autó az Audi Hungaria palettáján, a TT és az A3 mellett immár a Q3-as is Győrben készül. Ugyanakkor megkezdik a felkészülést egy újabb típus gyártására, a Q4-esek 2019-től készülnek a városban.

 

A motorgyártás is legalább annyi újdonsággal szolgál. Mindenekelőtt megkezdődik a villanymotorok szériagyártása. Közhelyszerűen írhatnánk, e-motorok gördülnek le a szalagról, ez azonban nem igaz, mert a hagyományos gyártást felváltja az úgynevezett moduláris gyártás. Szigeteket alakítanak ki a gyárban, s a szigetek között robotok szállítják majd a motorokat. Az első kétszáz nullszériás motor elkészült, s munkatársaikat e-szakértővé képezték át.

Van aggodalom a világban, hogy a villanymotorok gyártásához kevesebb ember és kevesebb alkatrész kell, szeretnék azonban minden kételyt eloszlatni, minden Audi-munkatársra szükségünk lesz – fogalmazott Achim Heinfling, s érvként elmondta: a nagyobb autókban két villanymotort építenek be, a belsőégésú motorokat pedig a következő tíz évben biztosan igényli a piac. Annak ellenére is, hogy az autógyártás óriási átalakuláson megy végbe. Az Audi is folyamatosan keresi az új utakat, az alternatív hajtásokat, ennek jegyében Győrben gázmotorok is készülnek.

Az idén gőzerővel folytatták a beruházásokat is. A Q3-as gyártásához egy kilencven ezer négyzetméteres karosszériaüzem készült, ahol hétszáz robotot állítottak munkába. Tizenötezer négyzetméterrel bővítették a szerszámgyárat is, itt készülnek egyebek mellett a Bentley, a Lamborghini és az Audi egyedi karosszériaelemei. A világban most debütáló Lamborhini Urushoz is szállít karosszériaelemeket a győri gyár – tudtuk meg Achim Heinflingtől.

 

A digitalizáció és a robotizáció új kihívásokat állít az autóipar elé, emberek nélkül azonban nem lesznek gyártócsarnokok – jelezte, hogy minden munkatársra szükség lesz. Olyannyira, hogy a jelenleg a Volkswagen pozsonyi gyárában dolgozó Audi-munkatársak a következő év közepén visszatérnek Győrbe, az Audi Hungariához.

Az Audi negyedszázada Győrben sikertörténet, 25 év alatt 8,5 milliárd eurót fektettünk be a városba, a Q3,a Q4 és az e-motorok pedig biztos jövőt jelentenek – fogalmazott az ügyvezetés elnöke.

 

Fotó: O. Jakócs Péter

Tovább a gyorplusz.hu-ra
×