Varázsszőnyeg
TESZT: Citroën C4 Cactus Puretech 110 Shine

Varázsszőnyeg<br/> TESZT: Citroën C4 Cactus Puretech 110 Shine

Az Ezeregy éjszaka meséi óta tudjuk, hogy repülő szőnyeggel bárhova elrepülhetünk. A legendás Citroën típusok, a DS vagy a „kacsa” is arról híresek, hogy a legnagyobb kényelemben, szinte döccenés nélkül „szálltak” az út felett. Az újragondolt Cactus is ezt teszi!

Nem vagyok egyedül, amikor egyegy Citroënben a legendás kényelmet keresem. Mostantól mindenkinek megadatik a luxusautók komfortja. A C4 Cactus emelt magasságú kompakt karosszériával, és több megfizethető technológiai újítással, új szintre emeli a relaxált utazás fogalmát.

Friss és kényelmes
Külsőre frissebb az új Cactus. Az Airbump az oldalán kisebb hangsúlyt kapott, az orra sportosabb lett, hátulról pedig a széles lámpák miatt szélesebbnek hat. A ráncfelvarrás olyan jól sikerül, mint második nekifutásra egy házépítés: az első jó lett, a második tökéletes. A belsőépítészet nem változott ennyit, de nem is volt rá szükség. A tesztautó bordó, szürke és tört fehér színkombinációjú beltere gusztusos. Amint behuppantam az előző szériából ismerős, kisebb pamlag méretű ülésbe, meglepődtem. Néhány centi „memory” habszivacscsal maximalizálták a süppedést, miközben hosszú távon is – bizonyítottan – pihentető lett a kiképzése. A hátsó kanapé szintén hasonlóan kényelmes, ráadásul a kocsi szélessége is ideális.

Vezess és pihenj!
Gombnyomásra feléledt a kis háromhengeres turbómotor. Miközben próbáltam kihallani a kiegyensúlyozatlanságból adódó zajokat, a reggeli nyújtózkodást is beiktattam. Óriási a hely elöl, alig értem el az anyósülés előtti, stílusos bőröndformájú kesztyűtartót. Szerencsére a központi érintőképernyő kézre esik, és onnan be tudtam állítani a klíma hőfokát, a rádiót és a navigáción a célállomást. Aztán egyes és gáz. Meglepően dinamikus a 110 lóerős motor, mivel könnyű a felépítmény. Ennek ellenére tapasztaltam a csodát: a Cactus lebegve szaladt a „minőségi” magyar utakon. Nem mondom, hogy egyáltalán nem éreztem az úthibákat, de ahogy, és amennyire kisimítja, az parádés. Ez az új, progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott futóműnek köszönhető. Lágyabbra hangolták a klasszikus felépítésű (elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros) felfüggesztést, ugyanakkor, ha felütne, akkor a hidraulikus csillapító egységek megakadályozzák a koppanást. Egyszerű, de zseniális. Jó, hogy van a csökkenő figyelemre figyelmeztető rendszer a tesztautóban, mert könnyen elpilled benne az ember.

Csendesen és takarékosan
Az utastér zajkomfortja is javult. Mindegy, hogy a városban harminccal cammogunk, vagy országúton kilencvennel, esetleg az autópályán százharminccal; az utastérben csend van. Hiába a ringató futóműhangolás, minden kanyart biztonsággal vesz a Cactus. Amikor a táblafelismerő az előttünk álló LCD-re kiteszi az aktuális sebességlimitet, csak nyomunk a multikormány bal oldali gombcsoportján egy MEM gombot, és az az érték lesz a tempomat beállított sebessége. Ilyen egyszerű. Az ajtók óriási zsebei sem igényelnek szaktudást, csak beléjük kell pakolni, hátra oldalanként akár két-két darab másfél literes palackot. Így nyugodtan indulhatunk egy görög útra – bízva az ülések kényelmében –, hiszen vízből nem lesz hiány, a ruháinkat pedig a 358 literes, szemre még tágasabb csomagtérbe rejthetjük.

Ráadásul, ha az 1.2-es motorból a turbósat választjuk, akkor kellő erőtartalék mellett, egyenletesen haladva, 5-6 literes fogyasztással számolhatunk – sokat nem kell benzinkutakon dekkolnunk. Ennél csak a 100 lóerős, 1.6-os dízel spórolósabb, mert 4 liternél kevesebb gázolajjal is beéri. Az extralista teljes, válogathatunk a hangulatcsomagok, kényelmi és biztonsági extrák közül bátran. A kifutó szívómotorral már 4 millió forint alatt indul az ára a C4 Cactusnak. A Shine csúcsváltozat ára sem szúrja a szemünket, mert automata váltóval vagy dízelmotorral egyaránt 5,6 millió alatt marad.

Szöveg és kép: Nagy Viktor

Csatolt galéria: Citoren Cactus 2018
Tovább a gyorplusz.hu-ra
×