Gázfröccs TESZT: Volvo S60 T5 R-Design

Megszelidítve

Győr+
2019.09.13. 18:37

Egy Volvo az utcaképben üdítő látvány. A legszebb és legsokoldalúbb kombikat és SUV-­ket gyártják, miközben emberközpontú részletekkel teszik otthonossá e guruló szobákat. Mégis most egy különc szedánról írunk.

Egy szedán tökéletes arányokkal

Eshatvanasok
Az első S60 széria szűkös hátsó traktussal indult, de csodás vállakat kapott. A második méretben egy kategóriával lejjebb versenyzett, látványos, de megosztó részletekkel. Most itt a legfrissebb széria, ami egy igazi középkategóriás prémium limuzin. Arányai tökéletesek, már­-már hátsókerék­hajtású autónak néz ki. Orra extra hosszú, a sallangmentes lemezruha nyúlánk, közel 4,8 méteres.

Elöl Thor-­kalapácsa fénylik, hátul jellegzetes C­-alakú lámpák, az oldallemezen pedig csak egy látványos él van, a tökéletes helyen – a hátsó sárvédőn. Kizárólag erős, turbós benzines erőforrásokkal érhető el. Ilyenkor megdobban az ember szíve, főleg annak, aki reggelente a kávé illata helyett szívesebben szippantja be a benzingőzét. Majd áhítattal várja az aszfaltra tapadt, forró gumi füstjét. Szóval egy 200 lóerőnél erősebb, Volvo S60 ruhába öltöztetett, szelídített fenevad az érzelmeinkre hat.

Thor-kapalácsa

Diszkrét erőgép
Csak kétliteres benzines turbómotorokkal, az USA­-ban gyártják a szedánt. A tesztautó 250 lóerős T5 változat, ami 320 Nm nyomatékkal szolgál. Ezt alapesetben az első tengelyre, felárért mind a négyre engedi rá. A nyolc ­ sebességes automata váltó, a visszafogott hangú kipufogó és motor hármasa észrevétlenül, ugyanakkor magabiztosan letaglózó. Ne klasszikus sportautós élményeket várjunk, ha a Volvo S60­-nal repesztünk. Viszont, ha nem nézegetjük rendszeresen az LCD kijelzőn kivetített körműszereken az aktuális sebességet, gyakran számíthatunk rendőrségi értesítőre gyorshajtásért. A 6,5 másodperces 0–100 sprintet extra könnyedséggel teljesíti, és minden előzés csak másodperceket vesz igénybe. Kevés ellenfelet találunk az utakon, közöttük a 310 ló ­ erős, turbós kompresszoros T6, és a 390 lóerős S60 T8 Twinengine van a listán. Utóbbi a legerősebb benzinmotor és egy villanymotor kombinációjával, plug­in hibridként kapható. Nálunk az R­-Design, sportos verzió járt gyári, 15 mm-­rel ültetett sportfutóművel. Még úgy is jól kezelte a magyar utakat, hogy a nagyobb, 20 colos felnik voltak rajta. Végtelenül stabil és jóindulatú a közepes Volvo, az összkerekes erre tud rátenni egy lapáttal. Ha mégis több ringatózásra vágynánk, az állítható, adaptív futómű is választható – a kényelemre hangolt, Inscription felszereltséghez.

Ez A VOLVO BELSŐ – R-Design

Saját limuzin
A Volvo életérzéshez kötelező hozzávaló a skandináv tervezésű beltér. Az elektromos első Contour ülések a legkényelmesebbek, amiket autóba szerelnek, sportülésekhez mérhető oldaltartással, combtámasszal, minden irányban állítható kialakítással. A műszerfal dizájnja és a felhasznált anyagok első osztályúak. Középen a szokásos 9 colos, állított tablet-re hasonlító képernyő, alatta kevés, igényes gomb. A „kardánalagút” magas, rá építették az indításra használt forgókapcsolót és az üzemmód-váltót – ECO, Comfort és Sport közül választhatunk. A légbeömlők formája és azok kezelése ebben a Volvóban is elvarázsolt. Az egyedi kinézetű „Metal Mesh” alubetét végigfut a pulton, aminek minden része igényesen illesztett és puha tapintású. A kormány gombjai belesimulnak a küllőkbe, kezelésük gyorsan tanulható. Az olvasólámpák fényereje egyesével állítható és programozható – micsoda kényeztetés! A hátsó sorban a tér fejedelmi, ami fokozható négyzónás klímával és ülésfűtéssel. A hangulatról 600 W­-os Harman/Kardon vagy 1100 W­-os Bower&Wilkins csúcshifi gondoskodik. A csomagtér ugyan szűk nyílású – a kupés tetővonal és a nyújtott hátsó szélvédő miatt – de 440 literrel élhető, felárért bővíthető az elektromosan dönthető hátsó támlák segítségével.

A kényelmes sportülések, combtámasszal

Biztonságos áron
Az alapáras City Safety rendszer éjjel­-nappal gyalogost, biciklist és élő állatot is felismerve kerüli el az ütközést. Jár minden Volvóba sávelhagyást figyelő rendszer, ami nem enged le az útról, vagy ha elkerülhetetlen, élesíti a passzív biztonsági rendszereket. Így egy Volvo S60 T4 190 lóerős alapmotorral 11,5 millió forintos árról indul, míg a T5-­ös tesztalanyunk néhány extra csomaggal 15 millióért vihető haza. Csak egy gond van vele, most úgy érzem, fel kell adnom a kombi­-mániámat, hogy egy dögös négyajtósba ülhessek.

Kapcsolódó témák: #Gázfröccs | #Teszt | #Újautó |