Húsz percen át vesztegelt egy tehervonat Győr központjában, az Újlak utcai vasúti átjáróban – számolt be a környék forgalmát teljesen megbénító eseményről egy olvasónk. Az eset ismét rávilágít a forgalmas vasúti átjáróval kapcsolatos nehézségekre.
„Három éve itt élek, ennyi idő alatt akár meg is szokhattam volna, mégis újra és újra rácsodálkozom, mennyi időt vesz el az életemből ez az átjáró” – mondja egy középkorú biciklis férfi, aki munkába menet és jövet, naponta legalább kétszer kénytelen útba ejteni a szóban forgó helyszínt.
„Gyakran három-négy, de akár öt vonatot is elengednek egymás után, mire felhúzzák a sorompót. A tízperces várakozási idő egyáltalán nem rendkívüli, előfordul, hogy negyed óránál is több lesz belőle” – teszi hozzá egy idősebb hölgy.
A probléma forrása korántsem újkeletű, mi több, közismert: Magyarország egyik vasúti fővonala Győrön halad keresztül, annak minden előnyével és – jelen esetben – hátrányával együtt.
Amíg azonban másutt felüljáróval, illetve gyalogos aluljáróval orvosolták a helyzetet, az Újlak utcai átjárónál közvetlenül találkozik a belföldi, valamint a Németország és Ausztria felől érkező-, illetve oda tartó vasúti személy- és áruszállítás a város forgalmával.
Az Újlak utca környékén az elmúlt években lakópark és több társasház épült, és épül jelenleg is, így a helyzet napi türelmet kíván az itt élőktől. Sokan eleve inkább kerülnek, vagy beállva a sorba kivárják a szabad jelzést, egyebet nem tehetnek.
Gergő nevű olvasónk – aki kérte, hogy csak a keresztnevét használjuk – azonban egy olyan esetről számolt be, ami talán még errefelé is ritkaság.
„Égek a vágytól, hogy megtudjam miért parkol a tehervonat 20 perce az Újlak utcai átjáróban keresztben. Van erre lehetőség? Sorompó nélkül csak négy percre lakom a munkahelyemről, de ha leeresztik, gyakran elkések. Jobban megérné, ha körbe mennék.” – írta nekünk chaten.
Kérdését továbbítottuk a MÁV Sajtóosztálya felé, ahonnan tegnap érkezett meg a hivatalos válasz:
„Április 19-én 11:26-kor Győr állomáson egy érkező tehervonat mozdonyának fékberendezése meghibásodott, ezért a szerelvény állva maradt. A vonat az Újlak utcai vasúti átjáróban 20 percig akadályozta az átkelést, majd az állomásra egy másik mozdonnyal behúzták a várakozó szerelvényt. Győr állomás személy- és tehervonati forgalma jelentős, ezért a környéken nemcsak szintbeli közúti-vasúti kereszteződéseket létesítettek, hanem pár száz méteren belül a 821-es számú főút felüljáróján és a Baross hídon át is lehetséges az átkelés, a gyalogosok és a kerékpárosok számára pedig a vasútállomás aluljárója található a közelben.”
A vasúttársaság válaszából tehát úgy tűnik, a hosszabb várakozási idő elkerülése végett a már meglévő lehetőségek valamelyikével élhetünk a jövőben is.
Hogy az eset nem egyedi, jelzi: tegnap este ismét az Újlak utcánál vesztegelt egy tehervonat. Igaz, ezúttal csak két-három percig.