A Győr-Moson-Soproni Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, a Győri Bevásárló Utcák Alapítvány együttműködésével kampányt indít Nálam a megyei kereskedők az elsők! címmel, hogy felhívja a figyelmet, vásároljunk tudatosan a megyei vállalkozók kínálatából.
A részletekről szerdán online sajtótájékoztatón számoltak be a szervezők. „A koronavírus-járvány miatt kialakult helyzetben az összefogásra, egymás segítésére van a legnagyobb szükség. Meg kell tanulnunk lokálpatriótának lenni, akkor tudunk elérni eredményeket. Ez a lényege a mostani kampánynak. A cél, hogy védjük és erősítsük a megye gazdaságát, munkaerőpiacát, és újra megtöltsük élettel a belvárosi utcákat” – hangsúlyozta Pintér-Péntek Imre, a kamara elnöke.
Dr. Árvay István, Mosonmagyaróvár polgármestere a megyebeli önkormányzatok képviseletében kiemelte: az önkormányzatok is nehéz helyzetben vannak, mert az adóbevételük nagy részét a vállalkozók adják, a forráskiesés felborítja a település költségvetését, ezáltal a hiányt azok is megérzik, akik az önkormányzati támogatásoktól függenek. Ezért szükséges megtenni mindent annak érdekében, hogy a vállalkozások újrainduljanak, hogy minden visszatérjen a régi kerékvágásba.
„A belvárosi vállalkozókat, kereskedőket a koronavírus-járvány miatt kialakult válsághelyzet mélyen érintette, hiszen ők azok, akik kevés anyagi tartalékkal rendelkeztek” – erről már Obertolné Horváth Tímea, a Győri Bevásárló Utcák Alapítvány elnöke beszélt. Ezért ők is rögtön a kampány mellé álltak, az összefogásban, a közös együttgondolkodásban látják a jövőt. Az alapítvány olyan belvárosi attrakciót szeretne létrehozni – a város civil alapjának pályázati segítségével –, amely a győrieket és a turistákat a belvárosba csalogatja.
A kampányhoz bárki csatlakozhat úgy, hogy a kamara vagy az alapítvány online felületein megosztja, kedveli a Nálam a megyei kereskedők az elsők! szlogennel ellátott bejegyzéseket, használják a #nálamamegyeikereskedőkazelsők hashtaget! És persze úgy, ha helyben vásárolnak.
TV-szerkesztő: Ficsór Dávid