Megvalósult célkitűzések, rugalmas csapatok, elégedett cégek, szorosabb ipari kapcsolatok – ez jellemezte leginkább a harmadik Hallgatói Innovációs Projektek (HIP) Programot, amelynek zárókonferenciáját a napokban tartották meg. A program mára a Széchenyi István Egyetem zászlóshajója lett, amely egy jövőbeli tanulási modellt is előre jelez.
„A Hallgatói Innovációs Projektek (HIP) program, nyugodtan mondhatom, hogy a Széchenyi István Egyetem brandje lett. Ezt a ma hallható színvonalas bemutatók, az elégedett partnercégek és a tapasztalatokkal gazdagodott hallgatók is alátámasztják” – köszöntötte a harmadik Hallgatói Innovációs Projekt (HIP) napokban megtartott zárórendezvényén a résztvevőket dr. Dőry Tibor, a Menedzsment Campus Kompetenciaközpont vezetője.
A programban negyvenöt egyetemista, tíz mentoroktató, hat kis- és középvállalkozás, valamint egy-egy nagyvállalat és önkormányzat vett részt. A különböző tudományterületekről érkező hallgatók koordináltan öt fős csapartokban dolgoztak együtt például piacra lépési stratégiákon, egy gyártó üzem tervein, egy nagyvállalat mentálhigiénés programján, illetve egy pályaválasztást segítő klub létrehozásán. Míg a hallgatók terveiket és módszereiket ismertették a közönséggel, addig a cégek képviselői a közös munka során szerzett tapasztalataikról számoltak be az online konferencián.
A cégképviselők elégedetten és lelkesen értékelték a diákok projektmunkáit. Többek között az alábbiak hangzottak el:
„A termék sikeres piacra lépéséhez ténylegesen hozzájárultak a hallgatók. Minden célunkat megvalósítottuk. A válságkezelésben is segített a csapat, olyan kreatív ötleteket kaptunk, amelyek akár tízszeres költségcsökkentést is jelentenek a valóságban cégünk számára. Külföldi anyavállalatunknál is bemutatjuk a sikeres hallgatói fejlesztést.”
Kiderült az is, hogy a koronavírus-helyzet nem lehet az innováció és a közös munka akadálya. Ahogy az a győri egyetemre is jellemző, a csapatok mindenre találtak megoldást.
„Nem győzzük hangsúlyozni a résztvevők rugalmasságát, amely a koronavírus-helyzet okozta kihívások közepette még inkább meglátszott. Amikor egy projekt vészhelyzetben is jól vizsgázik, hatékony, avval biztosan mondhatom, hogy hosszú távon is számol a Széchenyi István Egyetem. Sőt, elképzelhető, hogy ez előre jelez egy jövőbeli tanulási modellt is. Ezért mutattam be – két másik mintaprojektünkkel együtt – a HIP-et a minap az Innovációs és Technológiai Minisztérium »A távolléti oktatás megvalósításának gyakorlati tapasztalatai a felsőoktatásban« című webinárium-sorozatában is, hiszen ezek az együttműködések országszerte követendő például szolgálhatnak” – mondta érdeklődésünkre dr. Dőry Tibor.
A program koordinátora, Frank Ágnes pedig kifejtette: a HIP kiváló példa arra, hogyan lehet megoldani három hónap alatt különféle fejlesztéseket egyetemistákkal.
„Ez ízelítő ad a győri egyetemmel való együttműködéshez. A zárókonferencia név pedig senkit se tévesszen meg, az érdeklődők számára a sikeres program továbbra is elérhető az [email protected] e-mail-címen” – tájékoztatott Frank Ágnes. A szervezők már tervezik a HIP következő félévét: augusztusig új vállalkozások jelentkezését várják, szeptember első napjaiban pedig megkezdik a hallgatók toborzását is az új projektekhez.
A bemutatók után a konferencia zárógondolataként pedig dr. Komlósi László Imre professzor így összegzett: „A HIP a Széchenyi-egyetem zászlóshajója, amely a sikeres együttműködéseken túl bemutatja, hogy az intézményben milyen sok olyan hallgató van, akik többet szeretnének pusztán a tananyag elsajátításánál. Ők rögtön ki is próbálnák magukat téthelyzetben, motiváltak, tenni akarnak, tehetségesek”. Hozzátette: rajtuk is múlik, kiérdemelik-e a cégvezetők bizalmát, ami meglátása szerint a sikeres projektzáró után már nem is kérdés.
A harmadik HIP megvalósult programjairól itt olvashat bővebben.
Forrás: Széchenyi István Egyetem