Rendezvényünk immár negyedik alkalommal kerül megrendezésre. Célunk az eddigiekhez hasonlóan az, hogy a nyelvtanárokkal együtt felkészüljünk a tanévkezdésre.
Idén is változatos módszertani témákkal, aktuális kérdésekkel, sok újdonsággal, személyes és online workshopokkal várjuk a tanárkollégákat.
Hétfőn, a megnyitó után központi szerepet kap az élménypedagógia.
Besnyi Szabolcs, a Katalizátor Pedagógusképző Központ vezetője és trénere egy előadással és két workshoppal igyekszik közelebb hozni a témát.
Játék, játék, játék!
Rengeteg játék egy workshop alatt! Lesz ismerkedés, energiaszint-emelés, együttműködés, kommunikáció, tanórai felhasználás. A fő fókuszban a gyakorlatiasság lesz olyan játékokkal, amik már az első adandó alkalommal kipróbálhatóak.
Az ismerkedéstől az együttműködésig!
Hogyan épül fel egy ismerkedési folyamat? Mi kell ahhoz, hogy egy ismeretlenekből álló csapatból együttműködő közösség váljon? És hogyan lehet ezt a folyamatot játékkal segíteni? Ezekre a kérdésekre keresi a választ a workshop.
Ugyanezen a napon egy német és egy angol nyelvű workshoppal is várjuk az érdeklődőket.
A Hueber kiadótól Szász Andrea tart műhelymunkát a Grammatikvermittlung im kommunikativ-integrativen Deutschunterricht címmel. Ennek keretében Andi tudományos megalapozottsággal alátámasztva olyan példákat hoz, amik a nyelvtani ismeretek átadását a tanóra igazán élvezhető részévé teszik.
Claudia Molnar is vendégünk lesz aznap, aki Picture Perfect Communication című workshop keretében arra mutat módszereket, hogyan lehet képekkel a kommunikáció fejlesztését és fejlődését elérni.
Kedden várjuk a Klett Kiadótól Peres Annát, aki a nyelvórai differenciálás művészetébe és lehetőségeibe avat be bennünket.
A tanórai differenciálás legfontosabb céljai közé tartozik, hogy megőrizzük a tanulók kíváncsiságát és belső motivációját, hogy alapvetően maguk is örömmel fedezzék fel a nyelvet és törekedjenek választ találni a saját kérdéseikre.
Az egyéni erősségek hangsúlyozásával, az önálló, felelősségteljes tanulás támogatásával, a tudás örömteljes közvetítésével, a csapatmunka sokszínű erejével a tanulás olyan aspektusai erősödnek, amelyek mind hozzájárulhatnak ahhoz, hogy az idegen nyelv elsajátítása élményszerű lehessen.
Ha ezen túl sikerül a tanulók tanórai és hétköznapi privát valóságát a feladatokban egymáshoz közelítenünk, úgy a tanulási folyamatban a differenciális széles eszköztárát is a siker szolgálatába állíthatjuk.