A projekt összköltsége 1,728 milliárd Ft, melyből a vissza nem térítendő támogatás összege 1,599 milliárd forint.
A Széchenyi István Egyetem és a 3B HUNGARIA Ipari, Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság konzorcium keretében támogatási kérelmet nyújtott be GINOP-2.3.4-15 kódszámú, Felsőoktatási és Ipari Együttműködési Központ – Kutatási infrastruktúra fejlesztése” című pályázati felhívásra. Az „Innovatív járműipari tesztelési és vizsgálati kompetenciák fejlesztése a nyugat-magyarországi régióban a zalaegerszegi Járműipari Tesztpálya infrastruktúrájára támaszkodva” című, GINOP-2.3.4-15-2020-00009 azonosító számú támogatási kérelmet a Gazdaságfejlesztési Programok Végrehajtásáért Felelős Helyettes Államtitkárság vezetője támogatásra érdemesnek minősítette. A projekt összköltsége 1,728 milliárd Ft, melyből a vissza nem térítendő támogatás összege 1,599 milliárd forint.
A projekt célja az ipari partnerek fejlesztési terveinek megfelelő K+F+I kapacitás létrehozása a zalaegerszegi járműipari tesztpályához kapcsolódó
kutatás-fejlesztési zónában és a tesztpálya gazdasági körzetében, ezzel támogatva a járműipar újszerű megoldásaihoz és az önvezető mobilitás fejlesztési irányaihoz kapcsolódó, versenyképes szolgáltatások létrehozását. A projekt nem csak a régióban, de az országban is egyedülálló infrastruktúrát, illetve szakmai kompetenciákat tesz elérhetővé a kapcsolódó K+F+I területek résztvevői, továbbá az ipari szektor KKV-i számára. A projektben megvalósuló kutatómunka az ipari partnerek
kutatás-fejlesztési irányainak figyelembevételével öt fókuszterületre tagolódik:
- Autonóm közlekedési környezet
- Autonóm földközeli légi megoldások
- Hibrid és elektromos járművek akusztikája
- Digitális gyár és digitális oktatás
- Innovációmenedzsment módszerek fejlesztése
A projektben konzorciumi partnerként résztvevő 3B HUNGARIA Kft. az „Autonóm közlekedési környezet” és a „Digitális gyár és digitális oktatás” alprojektekhez kapcsolódik. Fő célkitűzése egy olyan, önvezető logisztikai eszközökre épülő rendszer kifejlesztése és tesztelése, amely az üzemen belüli logisztikai folyamatokat és termeléskiszolgálást képes támogatni. Emellett, részben ezen rendszert támogatandó, a projekt keretében cél egy termékfelismerésre épülő rendszer létrehozása, amely a sok elemből álló termékek komplex gyártási folyamatai során az egyedi azonosítást és minősítést tudja segíteni. A projekt megvalósítása során létesítésre kerülő eszközpark és tudásbázis a Nyugat-Dunántúli régióban egyedülálló kutatás-fejlesztési erőforrásokat honosít meg, amelyek tudományos, oktatási és ipari hasznosíthatósága potenciálisan túlnyúlik a régió határain. A projekt hasznosulása több szintű, a járműipari és gépipari ágazat fejlődését segíti.
A Széchenyi István Egyetem (SZE) jogelődjét a Közlekedési és Távközlési Műszaki Főiskolát 1968-ban alapították. Az intézmény 2002. január 1-jével kapta meg az egyetemi rangot. Az intézmény legfontosabb célja és feladata a felsőoktatási volumenének oly mértékű növelése, hogy szakmai és tudományos jelentőségénél és méreténél, valamint a régió gazdasági környezetében betöltött kiemelkedő szerepénél fogva meghatározóvá váljon a hazai felsőoktatásban. A K+F+I feladatok tekintetében a kiemelt kutatási területek meghatározása, alap és alkalmazott kutatási tevékenység
fejlesztése és ösztönzése, nemzetközi szintű kutatói kiválóságok egyetemre vonzása, laborfejlesztési terv kidolgozása a prioritás. A hallgatói létszám jelenleg mintegy 15.000 fő, a foglalkoztatottak száma 676 fő, tudományos
minősítéssel rendelkezik 247 fő, közülük egyetemi tanár 37 fő. A Széchenyi István Egyetem az elmúlt pályázati ciklus során 20 sikeres TÁMOP, TIOP, KEOP pályázatban vett részt. A Széchenyi István Egyetem a gyakorlatorientált oktatási stratégia mellett, kiemelt célként kezeli az ipar és a versenyszféra számára nyújtott szolgáltatási portfólió kialakítását és egy stabil, a mindenkori hallgatói és ipari igényeket kielégítő egyetemi tudásközpont megvalósítását.
A konzorciumi tagok rövid bemutatása: A Széchenyi István Egyetem (SZE) jogelődjét a Közlekedési és Távközlési Műszaki Főiskolát 1968-ban alapították. Az intézmény 2002. január 1-jével kapta meg az egyetemi rangot. Az intézmény legfontosabb célja és feladata a felsőoktatási volumenének oly mértékű növelése, hogy szakmai és tudományos jelentőségénél és méreténél, valamint a régió gazdasági környezetében betöltött kiemelkedő szerepénél fogva meghatározóvá váljon a hazai felsőoktatásban. A K+F+I feladatok tekintetében a kiemelt kutatási területek meghatározása, alap és alkalmazott kutatási tevékenység fejlesztése és ösztönzése, nemzetközi szintű kutatói kiválóságok egyetemre vonzása, laborfejlesztési terv kidolgozása a prioritás. A hallgatói létszám jelenleg mintegy 15.000 fő, a foglalkoztatottak száma 676 fő, tudományos minősítéssel rendelkezik 247 fő, közülük egyetemi tanár 37 fő. A Széchenyi István Egyetem az elmúlt pályázati ciklus során 20 sikeres TÁMOP, TIOP, KEOP pályázatban vett részt. A Széchenyi István Egyetem a gyakorlatorientált oktatási stratégia mellett, kiemelt célként kezeli az ipar és a versenyszféra számára nyújtott szolgáltatási portfólió kialakítását és egy stabil, a mindenkori hallgatói és ipari igényeket kielégítő egyetemi tudásközpont megvalósítását.
A 3B HUNGARIA Kft. 100%-os magyar tulajdonban lévő vállalkozás, termékeinek kb. 80%-át külföldre értékesíti. Cégalapítása (1992) óta anyagmozgatógép-gyártással, az építőanyag-ipar technológiai berendezéseinek tervezésével és gyártásával foglalkozik. Az export aránya a kezdeti 30-40%-ról 80%-ra emelkedett. Vevőik jelentős része az EU-hoz tartozik, de szállítanak Ukrajnába, vevőiken keresztül Amerikába, Iránba, Ázsiába is. A 3B HUNGARIA Kft. szállítja az anyagmozgató gépeket Európa egyik legnagyobb, svájci, finom kőterméket, a gyógyszeripar, papíripar, kozmetikai ipar számára előállító cégének; továbbá kapcsolatokat keres új iparágakkal (kezdetben csak az építőanyag-iparral, majd a hulladékhasznosítással, később a bioenergetikai iparággal is), a cég folyamatosan fejleszti technológiáit, hogy nyugat-európai színvonalú terméket tudjon előállítani, valamint megszerezte az ISO9001-2008, ISO 14001:2005, ISO3834-3, KIR minősítéseket. A vállalkozás a legmodernebb gépeket, technológiákat alkalmazza, termékeit és komplett rendszereit 3D-s tervező szoftverekkel készíti. Folyamatosan növelik a termelékenységet saját tervezésű gépeikkel, számítógépes CAD tervezőprogramokkal, gyakorlott mérnöki gárdával. Gyártásukhoz a legmodernebb CNC vezérlésű lézervágógépeket, élhajlító, plazmavágó, forgácsolóló, profilmegmunkáló gépeket és hegesztőrobotot használják. Gyártóüzemükben az ISO 9001:2008 szabvány (Tanúsítvány jegyzékszám: 75 100 11054) követelményeinek megfelelő, hatékony minőségbiztosítási rendszert működtetnek és folyamatosan fejlesztik az Ipar 4.0 megoldásokat is.