![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2020/09/20200710_nif_-3-1024x682-1.jpg)
Az eseményen Orbán Viktor miniszterelnök és Matovic szlovák miniszterelnök mondott beszédet.
A Duna-híd építése 2017. szeptember 1-jén kezdődött. A híd egyik oldalán gyalogjárda, a másik oldalán kerékpárút vezet át.
A szerkezethez 5.200 tonna, a pilonhoz 2.000 tonna acélt használtak fel. A 16 pár ferdekábel súlya 320 tonna. Az alapozás, a pillérek építése és a pilon kibetonozása során közel 20.000 m3 beton került beépítésre.
A Komárom és Komárno között megépült Monostori hídon átvezetett 2,4 kilométeres 2×1 sávos útszakasz, a magyar oldali 1. sz. főutat köti össze a szlovák oldali I63 sz. főúttal. A csatlakozó utak hossza: a magyar oldalon 1158 méter, a szlovák oldalon 646 méter.
A 600 méteres Monostori híd a városközpontban lévő Erzsébet hídtól 2,8 kilométerre, míg a meglévő vasúti hídtól 170 méterre a Duna 1770,57-es folyamkilométer szelvényében épült.
Az új közúti, kerékpáros és gyalogos Duna-híd jelentősen lerövidíti a szlovák-magyar teherforgalom útját és tehermentesíti a meglévő komáromi hidat, ami a két település belvárosait köti össze.
![](https://www.gyorplusz.hu/wp-content/uploads/2020/09/20200917_nif_3836-scaled-1-700x467.jpg)
Az új komáromi Duna-híd kivitelezését a H-M Dunahíd Konzorcium végezte nettó 91,2 millió euró értékben.
A kivitelezés koordinátora Magyarország, a projekt az Innovációs és Technológiai Minisztérium és a szlovák Közlekedési és Építési Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a Slovenska správa ciest (SSC) Szlovák Közútkezelő Társaság beruházásban, uniós és hazai forrás felhasználásával valósult meg. A projekt teljes költségének közel 85 százalékát a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) támogatási alap finanszírozta.
Forrás: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Korábban a témában: