Gázfröccs teszt: Volkswagen ID.3 Pro Plus 1st Edition

Egy új kor hajnala

Győr+
2020.11.16. 09:34

A német gyártó magasra tette a lécet az ID.3 tisztán elektromos hajtású típusával. Előremutató formavilággal és stílussal érkezett a null-emiszsziós népautó. Vele a közlekedés élménye is új szintre emelkedett.

Mérföldkő
A Volkswagen a Bogár és a Golf után az ID.3-mal szeretné lerakni az autógyártás újabb mérföldkövét. Ehhez terveztek egy villanyautóra szabott platformot (MEB), egy moduláris akkurendszert és egy állandó mágneses motort. Az ID.3 az első modell a villany-Volkswagenek sorából, amit a következő években kapunk. A formavilága egyszerre praktikusan letisztult és játékosan dinamikus, mégis első ránézésre felismerhetően a wolfsburgi gyártó terméke. Amikor élőben megpillantottam a gleccser-fehér autót, elállt a lélegzetem. A turcsi orr, a hosszú utastér, mégis kompakt méret meghökkentő és egyedi. Ehhez jönnek a full LED-fényszórók és a nagy alufelnik. Összességében az ID-3 olyan, mint a kvarcórák között egy G-Shock.

Ez a jövő utastere?!

Belül tágas
Amint bejutottam az utastérbe, ismét egy „csoda” fogadott. A műszerfal világosszürke-fekete és vajszínű, ugyanez igaz az ajtókra, miközben a tető feketére kárpitozott és az ülések szürke arcantara hatású újrahasznosított anyagból készültek. Óriási a tér a kocsiban. A műszerfal szinte minden irányba teret ad, csak a képernyők és a kezelőszervek „ugranak” ki felénk. A legfontosabb infókat adó kis LCD-t a kormányoszlopra rögzítették, tőle jobbra az irányváltó forgókapcsoló – itt választhatjuk ki, előre (D), hátra (R) megyünk, erősebb fékezőüzemre (B) váltunk vagy kapcsoljuk a parkoló állást. (P). A kormányon lévő gombok sem hagyományosak, hanem (haptikus) visszajelzést adó, érintő felületek. A középen trónoló 10 colos, tűéles kijelző alatt pedig egy érintőcsúszka van – ahogy a Golfban is –, és egy gyorsindító gombsor. Az összkép hihetetlenül letisztult. A telefonomnak végre tökéletes hely van a nem létező kardánalagútra épített, dupla mobiltartós tárolórekeszben. A második sorban is óriási a hely – főleg a lábtér –, akár három felnőtt is jól elfér, és mögöttük marad 385 liter a csomagoknak. Ez komoly teljesítmény alig több, mint 420 cm-es hosszon.

Néha tölteni kell, de közepes akkuval csak 420 km-enkét

Jól teljesít
Induláskor semmi zörej és hang nem zavar. A kereskedésből kikanyarodtam, és a lámpánál gáz. Hohohoho! Letaglózó erő, gyorsulás, tapadás és minden forgalomban részt vevő már csak apró figura a tükörben. Az ülésbe préselő hatás olyan, akár egy gyorsvonatnál, és érzésre sosem ér véget, megszakítás nélkül lő ki minket a végtelenbe. A 204 lóerős villanymotor a hátsó kerekeket (!) hajtja, 320 Nm a nyomaték, ami közel 0 fordulattól a miénk! És meddig tart a száguldás? A padló rejtett 58 kWh-s akkumulátorcsomag 420 km-es hatótávolságot ad. Tehát sokáig élvezhetjük a villanymotor és az alacsony súlypont adta adottságokat. A mérnökök az 1850 kg-os ID.3-nak olyan futóművet kreáltak, ami több mint elég ehhez a műfajhoz, ráadásul sikerült a fordulókört városi kisautós szintre leszorítani – fordulóköre 10,2 m. Sebességben 160 km/h a szabályozott maximum, és csak autópálya-tempó felett jön meg a szélzaj, így nyugodtan bevállalható a Győr–Debrecen.

Az információs LCD és a “váltókar” – háttérben a középkonzol képernyője

Áron innen és túl
A németek kitettek magukért, ha hatótávról vagy teljesítményről van szó, de az ID töltésben is tudja a maximumot, akár 100 kW-os egyenáramú gyorstöltésre is képes a fedélzeti rendszere. Van ára ennek a magas szintű tudásnak. 14,2 millió forinttól indul az árlista, és 17 millió fölött ér véget. Ha viszont érkezik a kisebb akkus (45 kWh) Pure kivitel, 330 km-es hatótávval, az 12 millió forinttól várható. De ne felejtsük, hogy az élenjáró technológiát az egyik legjobb gyártótól kapjuk, és minden porcikájában tökélyre fejlesztett autót adnak a pénzünkért. Ez már nem a jövő, hanem elérhető a mobilitás új, környezetbarát szintje.

Hátul akkora, mint egy Passat
Kapcsolódó témák: #Gázfröccs | #Teszt | #Újautó |