A koronavírus-járvány nem csak a munkamenetet, de a céges ajándékozást is átalakítja.
A koronavírus-járvány átalakítja a céges karácsonyi ajándékozást is. A home office és a személyes találkozások elmaradása miatt egyre több helyen várható, hogy a partnereknek a megszokott, futár által kézbesített csomagok helyett idén valamilyen online ajándékkal készülnek.
A vírushelyzet miatt idén az online világban történik sok minden, az otthoni munkavégzéstől, a kultúrán át, a digitális oktatásig. Nincs ez másképp a céges ajándékozással sem. Langmár Zsuzsa kommunikációs szakember szerint a legjobbak és a legemlékezetesebbek a személyre szóló üzenetek, például egy rövid videó.
„Karácsonykor a legtöbb cég meglepi valamivel az ügyfeleit. A legáltalánosabb, hogy képeslapot vagy valamilyen ajándékcsomagot küldenek, ezek közül is a legnépszerűbb sokáig a bor vagy más alkohol volt. Idén azonban más a helyzet: a koronavírus-járvány miatt nincs lehetőség személyes találkozókra, a home office miatt pedig sokan meg sem próbálnak futárral ajándékokat küldeni” – mondta Langmár Zsuzsa.
Az online ajándékozásnak is van etikettje
A kommunikációs szakértő úgy véli, hogy idén vállalkozások ezrei döntenek majd az online ajándékozás mellett. Sokan számíthatnak főleg élményalapú meglepetésekre vagy vásárlási utalványokra – de az sem mindegy, hogy ezeket milyen formában adjuk át.
„Ahogy a klasszikus, úgy az online ajándékozásnak is van etikettje. Érezniük kell a megkülönböztetett figyelmet azoknak, akik egész évben kitartottak mellettünk.
“Mindenképp azt javaslom, hogy egy sablonoktól mentes, személyes üzenet kíséretében küldjünk ajándékokat e-mailben. Erre tökéletes lehet egy jól megírt levél, egy közös fotóval ellátott képeslap vagy egy személyre szóló videóüzenet is.”
A szakértő úgy látja, hogy kulcsfontosságú a folyamatos kapcsolattartás, főleg az olyan bizonytalan időszakokban, mint amilyet most is megél az emberiség a vírus miatt.
Ennek egy eszköze lehet például, ha rendszeresen készítünk hírleveleket. Mint mondja, egy rossz minőségű hírlevél is 8-10% megnyitási arányt ér el (ennyien nyitják meg a levelezőben, a többi esetben olvasatlan marad, vagy azonnal törlése kerül – a szerk.), míg egy jól szerkesztett vagy személyes üzenet ennek a többszörösét produkálja.
Egész évben kommunikálnunk kellene
A legjobban akkor cselekszünk, ha évente egyénileg is többször felkeressük az ügyfeleinket. Ez a saját érdekünk, hiszen minél több a kimenő kommunikáció a partnerek felé, annál több a bevételünk. A karácsony mellett fix pont lehet a húsvét, a névnap vagy a születésnap is, de valójában egyáltalán nem muszáj ilyen alkalmakhoz kötni a közvetlen kommunikációt – teszi hozzá a szakember.
Forrás: Langmár Kommunikáció