A Volkswagen legkisebb crossovere ügyes városi kisautó, magas építéssel, tágas belsővel és szerethető részletekkel. A T-Cross vezetőüléséből magasról élvezhetjük a nyüzsgő közlekedést, miközben játszi könnyedséggel lavírozhatunk.
Kisebb, de nem kicsi
A T-Roc után első ránézésre nehezen megkülönböztethető T-Cross eggyel kisebb ligában indul. A Polo padlólemezére épített igazi városi „terepjáró” alig több, mint 4,1 m hosszú, de 14 cm-rel magasabb kistestvérénél (1584 mm). Fontosabb ezeknél az adatoknál, hogy az ülések magassága 60 cm, ami azt jelenti, hogy nagyon kényelmes beszállni. Ugyan minden irányban kisebb a TRocnál, mégsem kell szégyenkeznie a térkínálat miatt, hiszen nagyon tágas elöl, a hátsó sor is eléri a kategóriatársak átlagát, és alapesetben is közel 380 literes a raktér. Utóbbi a hátsó pad előretolásával bővíthető 455 literig, ám akkor már csak kisgyerekek tudnak hátul utazni. Van a padló alatt egy óriási üreg – aminek egy részét a 300 wattos Beats audiorendszer mélyládája foglalhatja el –, és a támlákat ledöntve majd’ 1,3 köbméteres helyet kapunk.
Forma-áldozat?
A T-Cross kompakt méretei ellenére jó formai arányokkal bír. Az orr kialakítása a nagytestvér T-Rocra emlékeztet, és maximálisan hozza a márkaarculatot. Nyilván nem nyúlánk alkat, de az inkább szögletes, az oldallemezeken is élekkel feldobott karosszéria egyértelműen beillik az urbánus környezetbe. A hátsó traktust feldobták a C-oszlopra kérhető matricával, és a lámpákat összekötő fekete dizájnelemmel. A kategóriában elengedhetetlen – és a kocsi méretéből adódóan rendkívül hasznos – hosszanti tetőléc felszereltségtől függően fekete vagy polírozott alumínium lehet. Az összkép egy egészségesen kigyúrt Polót mutat, akinek a példaképe Fekete Laci volt. Egy kedves természetű, erős egyéniség.
Érzékeinkre hat
A kis wolfsburgi tesztautó fehér fényezéssel és az extraként elérhető 18 colos antracit felnikkel hívogat egy körre. Beülve sem okoz csalódást, mert a VW-trend szerint egy óriási (20,3 cm) integrált kijelző van a műszerfal közepén, és a műszeregység is egy LCD-kijelző előttünk. Feldobja az egyébként sötétszürke formákat a zongoralakk betét, amit az utas oldalán matt csíkok díszítenek. Egyébként ez a felület lehet narancsszínű vagy hatféle, ötletes mintával díszített. Indítás után csak a fordulatszámmérő alapján sejthetjük, hogy jár a motor. Pedig az egyetlen jelenleg elérhető TSI benzinmotor csupán háromhengeres. Az ezer köbcentis erőforrás lehet 95 vagy esetünkben 115 lóerős. Előbbi 5 sebességes, a tesztautó 6 sebességes kézi váltóval kapható, vagy egy 7-es DSG-vel. A váltókar könnyen jár és az áttételeket jól összehangolták a kis motorral. A TCross minden pillanatban ugrásra kész. Nem csoda, hiszen alig 1,2 tonnás a kocsi. Olyan élvezetes vele a városi utcákban kanyarogni, mint egy robogóval, aminek teteje van. Ebben komoly szerepe van a jól hangolt futóműnek, ami nem üt, nem billeg, pedig a tesztautó peres gumikon gördült.
Versenyképes
A T-Cross Life és Style felszereltséggel érhető el. Már az előbbi – 5,72 millió forintos induló listaáron – 16 colos alufelniket, holttérfigyelőt, hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztetést, sávtartót és távolságtartó tempomatot tartalmaz a sok légzsák, klíma mellett. A Style pedig 17 colos kerekeket, LED első fényszórókat, bőrkormányt, lábtérvilágítást, sportüléseket és hangulatvilágítást is ad. Ezért 6,3 milliót kell az erősebb motorral kombinálva fizetni. Ha 1-2 hasznos aprósággal, vagy dizájncsomaggal is felvértezzük a kis Volkswagent, akkor sem megy az ár 6,5-6,8 millió fölé. Csak akkor ne rendeljék meg ezt az utóbbi kombinációt, ha mégis a T-Roc mellett döntenek…
Kép és szöveg: Nagy Viktor