A gyártás leállása miatt csökkent az új autók kínálata, miközben a vásárlók is óvatosabban nyúltak a megtakarításaikhoz, és új helyett inkább használt autókat vásároltak.
Tavaly 130 431 import használt személyautó került forgalomba Magyarországon, az előző évhez képest csaknem 17 százalékkal kevesebb – közölte a JóAutók.hu az MTI-vel kedden, a DataHouse adatai alapján.
Az online használtautó piactér közleményében felidézte, hogy a koronavírus tavaszi lezárási hullámában a gyártás leállása miatt csökkent az új autók kínálata, miközben a vásárlók is óvatosabban nyúltak a megtakarításaikhoz, és új helyett inkább használt autókat vásároltak. Emiatt tavaly az első félévben 16,8 százalékkal több használt autót helyeztek forgalomba Magyarországon, mint újat.
A második félévben a lezárások már nem korlátozták sem az autógyárak, sem az autószalonok működését, a tavasszal elmaradt újautó-vásárlások egy része így ősszel megtörténhetett. Eközben a határok szeptemberi lezárása a tavaszihoz hasonló módon gátolta a használt autók magánimportját, emellett a használtautó-importőröket kedvezőtlenül érintette a vizsgabázisokon egy hónapnál is hosszabbra nőtt várakozási idő – jelezte a közleményben Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója.
Az év utolsó két hónapjában az új autók eladása már 28-30 százalékkal meghaladta a használtimport szintjét, így év végére az újautó-piac gyakorlatilag behozta lemaradását, éves szinten a 130 431 import használt autó mellett 128 031 új személygépkocsi került forgalomba Magyarországon – emelték ki a közleményben.
A portál idei forgalommal kapcsolatos várakozása szerint az újautó-piacon a személyautó-eladások újra 140 ezer fölé kerülhetnek. Emellett, ha nem születnek a környezetet terhelő öreg és korszerűtlen autók behozatalát gátló intézkedések, a használtautó-import éves volumene is visszakerülhet a 140-150 ezer közötti sávba.