Győr+
2011.12.05. 17:53

Iskolai tehetséggondozás három győri intézményben

Kismesterség-kóstoló, idegen nyelvű vitakészség fejlesztés, textilépítészeti foglalkozás – többek között ez a hozadéka a Gárdonyi általános iskola, a Révai gimnázium, és a Hild szakközépiskola által közösen elnyert pályázatnak.

Lezárult a TÁMOP – „Iskolai tehetséggondozás” Európai Uniós pályázati programja, amelyre a három győri oktatási intézmény együtt pályázott és nyert összesen 19 millió 200 ezer forintot. Ennek jóvoltából a Gárdonyiban 7, a Révaiban 5, a Hildben 11 projekt indult és aratott nagy sikert a tehetséges diákok között. A programokról és folytatásról Horváth Pétert, a Révai Miklós Gimnázium igazgatóját kérdeztük.

-A tervben leírt és megvalósított foglalkozások mind olyan jellegűek voltak, melyek már meglevő iskolai hagyományra építenek, vannak gyökerei, előzményei, ha pedig újak, akkor fejlődési irányainknak megfelelők. Így a Gárdonyiban indulhatott többek között matematikai tehetségfejlesztő, interaktív művészettörténeti tehetséggondozó épp úgy, mint kismesterség- kóstoló. A Hildben textilépítészeti, tájépítészeti foglalkozás, a Révaiban például matematikából az analízis témakör, pénzügyi alapismeretek, valamint az idegen nyelvű vitakészség –fejlesztő program valósult meg.

A pályázat leginkább arra adott lehetőséget, hogy a mindezeket kitaláló, a programok tematikáját megalkotó, ahhoz esetleg feladatgyűjteményt készítő, foglalkozási naplót vezető és író kollégák értékes munkáját anyagilag is elismerhessük és biztosíthassuk a hosszú távú fenntarthatóságot.

Nagyon fontos kérdés, hogy hogyan tovább – veti fel az igazgató a kérdést. – Az, hogy miként fogunk óradíjat fizetni, az úgy gondolom, az iskolák saját ügye lesz. Mi szeretnénk folytatni a megkezdett közös munkát, hiába zárult le a projekt. Más ugyan a fő profilunk, mások a hangsúlyok, de épp ezért kölcsönösen tudunk egymás diákjainak valami újat adni, olyan előnyöket, amelyeket érdemes kihasználni, emellett a tehetséggondozás mindnyájunknak kiemelten fontos.

Horváth Péter szerint az szinte biztos, hogy az egyéni felkészítésre vagy versenyek szervezésére kevesebb pénz lesz, de arra törekednek, hogy forrásokat találjanak. Egyetértenek ugyanis abban: az iskolák felelőssége, hogy a diákoknak olyan széles kínálatot mutassanak, amiből mindenki megtalálja azt az érdeklődési területet, amelynek segítségével önmaga megtalálásában is előbbre jut.

Trunkos Ildikó