Szijjártó Péter, Magyarország külgazdasági- és külügyminisztere, Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke, Simon Róbert Balázs országgyűlési képviselő kedden a külügyminisztériumban hivatalosan bejelentette a győri szerszámgyár bővítését.
A beruházás keretében a jelenlegi gyártócsarnokot 3 800 négyzetméterrel bővítik az exkluzívszériás gyártás számára, míg a logisztikai csarnok 2 500 négyzetméterrel bővül. A beruházás hozzájárul mintegy 700 munkahely megőrzéséhez és 30 százalékkal növeli az exkluzívszériás gyártás kapacitását. A győri Audi gyártótelephely bővítésében Magyarország kormánya is szerepet vállal.
„Konzekvensen fektetünk be vállalatunk jövőképességébe, amelyben szerszámgyárunk egy meghatározó, stratégiai szerepet tölt be. Örömünkre szolgál, hogy magas kereslet mutatkozik az exkluzívszériás gyártásunkban készülő nagykomplexitású alumínium-karosszériaelemek iránt, amely bizonyítéka szerszámgyárunk professzionalizmusának, szakértelmének és hosszú éves tapasztalatának. A jelenlegi bővítéssel felkészülünk egy magasabb termelési volumenre és további új projektek fogadására“– mondta Alfons Dintner, az AUDI HUNGARIA Zrt. igazgatóságának elnöke.
A több mint 3 milliárdos projektet a magyar kormány 1,2 milliárd forinttal támogatja. „Továbbra is a segély helyett munka elvre építjük a gazdaságpolitikánkat” – hangsúlyozta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, aki hozzátette, az Audi Hungaria szerszámgyárában dolgozó 700 győri munkatárs munkája válik innentől kezdve, ismételten betonbiztossá.
Simon Róbert Balázs is részt vett az eseményen. A győri országgyűlési képviselő utalt a koronavírus járvány okozta nehézségekre és az azokra adott gazdasági válaszokra: „Azt gondolom azok a cégek és azok a vállalatok tudnak fejlődni, ahol van jövőkép, ahol támogatják a fejlesztéseket a nehéz időszakokban is és az Audinál egy komoly változásra kerül sor a járműgyártás területén” – mondta a politikus.
A szerszámgyárban jelenleg 52 000 négyzetméteren fejlesztenek présszerszámokat és karosszériagyártó berendezéseket a sorozatgyártásban történő alkalmazásukig. Emellett az exkluzívszériás gyártásban évente az Audi- és Volkswagen Konszern 40 000 sportos modellje számára készül szinte valamennyi karosszériaelem – az Audi RS-modellek, az Audi R8, az új Audi e-tron GT, valamint Lamborghini és Bentley modellek számára.
Az ajtók, sárvédők, motorháztetők, csomagtérajtók valamint tető- és oldalelemek gyártása flexibilis robotcellákban történik, amelyek nagyszámú változtatási lehetőséget, valamit digitális megoldások, mint péládul RFID-chipek bevetésével egy gyors, automatizált tevékenységváltást tesznek lehetővé. A kibővített csarnokban első sorban a motorháztetők és az ajtók gyártásához új, speciális robotcellákat helyeznek üzembe.
Az összesen 6 300 négyzetméteres bővítés építési munkálatai hamarosan elkezdődnek, a projekt előreláthatóan 2022 nyarán zárul le.