Ma zárult az „Intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében a Széchenyi István Egyetemen” című 1, 238 milliárd forintos költségvetésű projekt a győri egyetemen.
A mai projektzáró rendezvényen az alprojektek vezetői összegezték a tapasztalatokat. Ablonczyné Prof. DR. Mihályka Lívia, a projekt szakmai vezetője szerint a pandémia ellenére is olyan eredményeket értek el, amire a projekt 2017 indulásakor még nem is számítottak.
Az a A1-es alprojekt a hallgatói lemorzsolódással foglalkozott. A felmérés szerint az egyik fő probléma a hallgatók időbeosztásával volt, melyre a mentori programot, míg a tanulási problémákra a videós példatárat találták megoldásnak.
Az A2-es alprojekt középpontjában a tananyagok fejlesztése állt. A projekt során 210 tantárgy tananyagát digitalizálták, a fejlődési ütemtervet pedig a Neptun és Moodle rendszerekkel is harmóniába hozták.
Az A3-as alprojektben az egyetem nemzetköziesítéséért dolgoztak. Ebbe beletartozik a globális láthatóság és elérés, továbbá az integráció, amit a koronavírus járvány ellenére a személyes kontaktok híján online formában is sikerült fenntartani.
Az A4-es alprojekt a Kárpát-medencei oktatási tér fejlesztésére koncentrált, valamint arra, hogy az anyanyelvi oktatás minél sokszínűbben fent maradjon.
A5- ös projekt a sport és az egészséges életmód témakörével foglalkozott. A cél a hallgatók fizikai aktivitásának növelése, amely az online térben is működőképes volt.
A B1 alprojekt az orvos-és egészségtudományi képzés fejlesztése volt. Ennek keretében elindult a szonográfus képzés, valamint további eszközbeszerzések történtek.
A B2 alprojekt: „Nők a műszaki pályán” címet viselte. Itt a gyengébbik nem boldogulását szerették volna segíteni, az oktatók pedig ennek kapcsán tréningeken is részt vettek.
A B3-as projekt az agrárképzési életpálya modell kialakítását célozta meg, melyhez új, oktatási portfolió is készült.
A B4, a gazdaságtudományi szakirányú továbbképzéseket célozta meg. Három képzés volt tervben, de helyette 5 képzést hoztak létre.
A B5-ös alprojekt pedig a pedagógusképzésre fókuszált. Az idegen nyelvek fejlesztése mellett, a hátrányos helyzetű vagy tanulási nehézségekkel küzdő hallgatók bevonásán, továbbá a tanító szakos diákok érzékenyítésén is dolgoztak.
A projekt elsődleges célkitűzése egy olyan felsőoktatási rendszer létrehozása volt, amelynek eredményként a hallgatók és az oktatók minél hatásosabban fel tudják venni a ritmust az intézmények emelkedő teljesítményeivel, illetve képesek lesznek egyre jobb színvonalon reagálni a munkaerő-piaci kihívásokra és a nemzetközi versenyhelyzetre is. A projekt szakmai vezetője szerint a hosszú távú cél az, hogy az itt elért eredmények a projekt végezetével is érezhetőek maradjanak.
A projektről a Győr+ TV Híradója is beszámolt:
TV-s szerkesztő: Németh Boglárka