VoltTimer: szombattól élesben
Szombat estére kiderül, kik állhatnak a rajthoz a páratlan győri autóversenyben.
Szilasi Péter Tamás, a Mobilis ügyvezetője portálunknak elmondta: ők a Múzeumok Éjszakájához kötik a több hónapos eseménysorozat indulását. A június elejéig meghosszabbított határidőig végül öt csapat jelentkezett a viadalra; közülük egy selejtezőkörben választják ki azt a hármat, amelyik naki is kezdhet az építésnek.
Az ügyvezető elhárította kérdésünket, hogy milyen feladatokkal válogatják ki a legrátermettebb együtteseket, ahogy azt is, a pályázók milyen átalakítandó autókat hoznának. Előbbit azzal indokolta, hogy így lesz igazi a szombat délutáni izgalom, utóbbira pedig azt felelte: nem akarják előre lelőni a poént, hadd izguljon a startpisztoly eldördüléséig a publikum.
Mint arról portálunk korábban már beszámolt, a VoltTimernek kétféle végeredménye lesz: egyfelől néhány öregecske autó, amelyeket a versenyzők elektromos hajtásúra alakítanak át, másfelől egy, a folyamatot megörökítő hatvan perces film, amely az átváltoztatást követi nyomon. Ennek célja pedig – ahogyan az anyagi támogatásért benyújtott pályázat címében fogalmaznak a partnerek – a járműipar tudományos eredményeinek megismertetése és a tudományos utánpótlás biztosításának elősegítése.
A viadal három-öt fős csapatait alkothatják kollégák, barátok vagy iskolatársak is, utóbbiaknak csupán egy nagykorú csapattársat kell hozniuk. Vele szemben elvárás, hogy az övé legyen az a legalább harminc esztendős autómatuzsálem, amit elektromos hajtásúra pofoznak át a verseny során.
Korábbi közlés szerint az átalakítási koncepció mellett az is kiválasztási szempont lesz, hogy milyen autóból kívánnak dolgozni a csapatok, hiszen más-más hangulata van az egyes típusoknak.
Pál Gergő