Ősz elejére elkészül a Győrt keletről elkerülő út első szakasza

Győr+
2015.07.01. 12:48

Gőzerővel épül a Győrt keletről elkerülő út első szakasza az M1-es autópálya és a Vonal út között, a kétszer egy sávos, 4,4 kilométer hosszú új utat ősz elején vehetik birtokukba az autósok, a második és harmadik szakasz, vagyis a teljes elkerülő 2017 decemberére készül el – jelentette be Kara Ákos államtitkár, országgyűlési képviselő, Simon Róbert Balázs miniszteri biztos, országgyűlési képviselő és Borkai Zsolt polgármester azon a szerdai sajtótájékoztatón, amelyet az építkezés helyszínén tartottak.

Borkai Zsolt hangsúlyozta, az önkormányzat igyekszik vonzó gazdasági környezetet teremteni a vállalkozások számára, hiszen a dinamikus gazdaság nemcsak munkahelyeket teremt a győrieknek, hanem motorja a városi fejlesztéseknek is. Köszönetet mondott a magyar államnak, amely jó partner ebben a törekvésben. A mostani beruházás olyan infrastrukturális fejlesztést jelent a városnak, amely egyszerre segíti a gazdasági kapcsolatok további erősítését, a győriek jobb közlekedését, a városi úthálózat tehermentesítésével pedig Győr még élhetőbbé tételét, a teljes beruházás első üteme fontos mérföldkő ezen az úton.”

 

 

Kara Ákos, győri országgyűlési képviselő, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára elmondta: A most folyó beruházás Győr jövője szempontjából a legfontosabb városi útépítés. A munkahelyek megőrzése és új munkahelyek létrehozása szempontjából rendkívül nagy a jelentősége ennek a fejlesztésnek. Az útépítés tehermentesíti a városon belüli közlekedést és segíti a vidéki településen élők bejárását is.

Simon Róbert Balázs, Győr és az Alsó-szigetközi települések országgyűlési képviselőjeként azt hangsúlyozta, az elkerülő út megépítését rendkívül fontosnak a térség további gazdasági fejlődése és a tranzitforgalom megfelelő átvezetése miatt. Az elkerülő út következő ütemeinek tervezése és engedélyezése folyamatban van, így 2017 év végére teljes hosszban megépülhet a Győrt keleti irányból elkerülő főút egy új Mosoni-Duna híddal. A megyei fejlesztések miniszteri biztosa hozzátette, hogy a több mint 13 kilométer hosszban megépülő főút, a rendszerváltoztatás óta az egyik legnagyobb állami útépítési beruházás lesz a kisalföldi megyeszékhelyen és környezetében.

 

 

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója hozzáfűzte, a felüljárók szerkezetkész állapotban vannak, itt a burkolatépítési és a befejező munkák vannak hátra. A nyomvonal egyes részein még folyik a földmunka építése, de jelentős szakaszokon már az aszfalt pályaszerkezetet is megépítettük. A Tatai út új nyomvonalát pedig már ideiglenes forgalomterelés mellett használhatják a közlekedők. Az elkerülő utat átlagosan közel 9000 jármű fogja használni naponta, amely nem terhelni a környező úthálózatot, így a Széchenyi hídon is könnyebb lesz az átjutás.

 

Koloszár Tamás

Fotó: Marcali Gábor