Győr+
2015.08.24. 21:21

#GyorPlusz – tombol a kettős kereszt mánia

Sokan talán már régi motorosok a hashstag világban, de biztos akadnak olyanok is, akik a Wellhello mára örökzöld slágerré vált dalában, az Apu vedd meg-ben találkoztak először a #Yolo vagy éppen a #BOSS szókapcsolatokkal. Hogy mi is ez a mánia, amely egyébként Cserpes Laura legújabb dalában is komoly szerepet kap, és amelynek használatával páros múzeumbelépőt nyerhetnek ezen a héten, az kiderül cikkünkből.

A hashtaget a Twitter vezetett be először. Ez egy olyan egyszerű címke rendszer, amelyen keresztül az eltérő forrásokat szűrni és kategorizálni lehet, és amely könnyed átjárást jelent egy téma mentén a különböző posztokba. Mivel a Twitter egy nagyon egyszerű, szöveges rendszer, úgy oldották meg, hogy amelyik szó elé egy kettős kereszt jelet rakunk, az attól kezdve címkeként fog funkcionálni. Ezzel született meg a hashtag, amit azóta szinte minden közösségi oldal átvett. Érdekesség, hogy a kék fehér arckönyv, vagyis a Facebook volt az utolsó a sorban.

 

A taggelő funkció használata igazán egyszerű. A bejegyzéseink szövegébe, a képek aláírásában, linkek leírásában egyszerűen egy kettős keresztet kell írni a kiválasztott szó elé. Minden egyes hashtag a bejegyzésben link lesz, amikre kattintva egy olyan hírfolyamra jutunk, amelyikben az ehhez tartozó bejegyzések vannak felsorolva.

 

Persze nemcsak a saját bejegyzéseink fognak itt megjelenni, hanem más Facebook oldalak, illetve magánszemély profilok által írt olyan publikus (!) bejegyzések is, amelyekben szintén benne van az adott hashtag. Ezeknek a speciális hírfolyamoknak önálló linkjük is lesz, vagyis kívülről is belinkelhetjük őket.

 

A hashtag-ekre keresni is lehet, így a keresőben is több esélyünk lesz a tartalmunkkal megjelenni. Vagyis ez abban segít nekünk, hogy új emberek juthassanak el hozzánk, és több helyről legyen elérhető a tartalmunk.

 

A hashtag-eket kampányszerűen is használhatjuk. Ez jelentheti például különböző események támogatását, konferenciák, rendezvények, koncertek, vagy akár tévéműsorok közös követését is. Például: #forma1, #marketingkonf, stb. De hashtag-et egy helynél is lehet használni.

 

Győrben is sok intézmény, felület, médium használja már ezt a népszerűsítő formát. A Rómer Flóris Művészeti és Történeti Múzeumban látható Gróf Batthyány Gyula – képek egy eltűnt világból című időszaki kiállítása lassan a végéhez közeleg. A tárlatra több ezren voltak kíváncsiak az elmúlt hónapok alatt. A véghajrában még több lehetőséget szeretnének adni az érdeklődőknek. Például egy játék formájában, amelyet ide kattintva Önök is elérnek.

 

(X)