Győr+
2015.10.22. 11:32

Már működik a városszerviz

A telefonos applikáció segítségével könnyen, gyorsan jelenthetjük be, ha csőtörést, közvilágítási zavart, megrongált padot vagy más problémát észlelünk a város utcáin…

A győri önkormányzat az élet legkülönbözőbb területein így a gazdaság, a környezeti fejlesztés, az energiafelhasználás, a közlekedés vagy éppen a lakossági szolgáltatások terén is a jövőbe mutató megoldásokat preferálja annak érdekében, hogy Győr okos várossá váljon. – fogalmazott a közelmúltban Borkai Zsolt polgármester, amikor az E.ON Hungária Zrt-vel közösen mutatta be azokat a fejlesztéseket, amelyek széleskörű együttműködés keretében Győr smart cityvé formálását szolgálja. Ezek közül az egyik, a lakosságot is bevonó új szolgáltatás a Városszerviz applikáció, amely az Androidos mobiltelefonnal rendelkezők számára már elérhető, iOS és Windows Phone platformokon pedig várhatóan november elejétől lesz használható. A lakosság a www.varosszerviz.hu weboldalon is nyomon követheti a bejelentések alakulását.

 

Az alkalmazás segítségével a lakosok egy rövid regisztrációt követően okostelefonjuk segítségével néhány másodperc alatt értesíthetik az illetékes szolgáltatót, ha bármilyen meghibásodást, rongálást észlelnek a környezetükben. A telefonnal készített fényképpel, valamint a telefon által rögzített GPS koordináták alapján a szolgáltatók a helyszínre kiszállás előtt megállapíthatják, hogy milyen eszközökre van szükség, és a kiszállás is gyorsabb lehet, hiszen az eset helyszínét sem kell keresni. A rendszer az alapfunkcióján kívül rendkívüli helyzetek esetében lehetővé teszi az azonnali üzenetküldést is az alkalmazást használók irányába.

 

A bejelentés során a felhasználó kiválaszthatja a bejelentés kategóriáját, vagyis a hiba típusát, illetve az elkészített fényképe(ke)t szöveges leírással is kiegészítheti. A bejelentés beküldéséhez internetkapcsolat szükséges, azonban a művelet elkezdhető „offline” módban is. „Offline” bejelentés feltétele, hogy a felhasználó már legalább egyszer elindította az alkalmazást úgy, hogy volt internetkapcsolata. Ilyenkor az alkalmazás lementi a bejelentés adatait, amiket a beküldés gombra kattintva az applikáció a telefonon eltárol, ameddig nincs internet elérés. Az egy napnál régebbi „offline” bejelentéseket a rendszer már nem tudja fogadni.

 

Az induláskor az E.ON Hungária Zrt-n kívül a városi szolgáltatók, mint a Pannon-Víz Zrt., Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezete, a GYŐR-SZOL Zrt. és a Vill-Korr Hungária Kft. kapcsolódik be, az ő számukra lehet majd ezen a csatornán keresztül bejelentéseket tenni. Sikeres bevezetés és az üzemeltetési tapasztalatok összegyűjtése után lehetőség nyílhat további szolgáltatók bevonására is.

 

Papp Zsolt
Fotó: O. Jakócs Péter