Győr+
2016.07.01. 14:00

Nyelvpedagógusok tanácskoznak a Széchenyi Egyetem Apáczai Karán

Az EDiLiC Nemzetközi Nyelvpedagógiai Egyesület Vándorkonferenciájának helyszíne lesz július 7-9. között a győri Széchenyi István Egyetem Apáczai Kara.

A kétévente megrendezett nemzetközi fórum – a barcelonai, a lausainne-i, a Le Mans-i, az aveiroi, és a rennes-i rendezvény után – sorrendben a 6. konferencia, amely “Az inkluzív, etikus és többnyelvű nevelésért” címmel a többnyelvűség pedagógiája terén folytatott kutatások, innovációk, jó gyakorlatok áttekintésére, valamint annak tisztázására vállalkozik, hogy napjainkban milyen szerepet tölt be a nyelvi fogékonyság fejlesztése és más plurális módszerek a többnyelvű, inkluzív és etikus nyelvoktatás felé történő előrelépésben.

Az EDiLiC 2001-ben alakult egyesület, amely pedagógus- és tanárképzésben érdekelt nyelvészeket, nyelvpedagógusokat tud tagjai között Európából, Észak-Amerikából (főleg Kanadából), és Észak-Afrikából, továbbá Japánból. Az egyesület célja a nyelvi nevelés segítése elsősorban a nyelvi fogékonyságfejlesztés támogatásával, de céljai közé tartozik minden integrált nyelvi nevelési módszer kutatása, terjesztése, fejlesztése: azaz az idegen nyelvi és az anyanyelvi nevelés összehangolása, a nyelvi tantervek fejlesztése, az idegen ajkú gyermekek iskolába történő integrálásának segítése.

A győri program résztvevői, mintegy 80 fő 17 országot (Algéria, Ausztria, Ausztrália, Elefántcsontpart, Franciaország, Görögország, Japán, Kanada, Lengyelország, Luxemburg, Magyarország, Marokkó, Portugália, Spanyolország, Svájc, Olaszország, Oroszország) képviselnek, elsősorban egyetemekről, kutatóintézetekből, pedagógiai főiskolákról, EU-intézményekből és általános, valamint középiskolákból.

A 3 plenáris előadás tárgyalja a többnyelvűség pszicho-lingvisztikai modelljét, ausztriai példán keresztül bemutatja a tanárképzés és a többnyelvű curriculumok kialakítását, összehangolását, de szóba kerül a többnyelvűségi helyzetekre történő felkészítés, valamint a tanárképzés kimeneti kompetenciáiba történő integrálásra is hallhatunk majd javaslatot. A mintegy 50 szekció- előadás, 4 workshop, 1 kerekasztal-beszélgetés, 2 poszter áttekintést ad az egyes országokban a fenti témákban folyó kutatások tapasztalatiról, és programjairól.