Az Opel két éven belül minden modelljét kínálja majd teljesen elektromos változatban, akkumulátoros hajtással. Az Opel elektromos autó hatótávolságának növelése érdekében jelentős akkumulátor-technológia fejlesztési beruházást hajt végre - jelentette be Uwe Hochgeschurtz, az Opel vezérigazgatója az Augsburger Allgemeine című lapnak adott pénteki interjúban.
A szakember az interjúban kijelentette: egyértelmű, hogy a belső égésű motoroknak belátható időn belül befellegzett Európában. Európában az Opel 2028-tól nem is fog többé belsőégésű motorokat értékesíteni. Az autógyár elektromos modelljei hatótávolságának és töltési sebességének a növelésére összpontosítja fejlesztési erőfeszítéseit. “Azon dolgozunk, hogy egy perc alatt 32 kilométert tölthessünk bele egy autóba” – mondta Hochgeschurtz. “Arra számítok, hogy az évtized közepére ez az Opel modelleknél már így is lesz” – jelentette be. “A jövőre nézve – modelltől függően – 500-800 kilométeres hatótávolsággal számolunk.”
Elmondása szerint az autógyártó a chipválságra való tekintettel már most is az e-autók gyártását részesíti előnyben. “Az elektromos autókat gyorsabban szállítjuk, mint a belsőégésű motoros autókat, ezért elsősorban az elektromos meghajtású járműveket szolgáljuk ki chipekkel” – mondta Hochgeschurtz, hozzátéve, hogy az Opel így kíván hozzájárulni az elektromos autók számának növeléséhez Németországban és Európában.
Különleges modellként a rüsselsheimi autógyártó több mint három évtizeddel a gyártás leállítása után tisztán elektromos modellként szeretné “feltámasztani” kultikus rangra szert tett Manta modelljét az évtized közepére – jelentette be az Opel-főnök. “Ez egy lenyűgöző újraértelmezés lesz, szenzációsan tágas belső térrel – természetesen sokkal nagyobbal, mint amivel az 1970-es eredeti Manta rendelkezett” – mondta.
Fotó: Despositphotos