Győr+
2016.11.18. 15:28

Sikertörténetet az Agrofeed Kft. tizenöt éve

Presztízs-díjjal jutalmazták sikeres üzleti tevékenységüket. Bekerültek a HVG TOP 500-as listájába. Felépítették a saját gyárukat Oroszországban – három kiemelkedő mozzanat az Agrofeed Kft. idei évéből, ami történetesen jubileumi év is, mivel a céget 2001-ben alapította Csitkovics Tibor és Szekeres István.

Erős piaci versenyben kezdtek el premixet és takarmánykiegészítőket gyártani. Kezdetben Lébényben bérgyártásban, majd pénzügyileg megerősödve, felépítették saját gyárukat Szalkszentmártonban, Bács-Kiskun megyében.

Az üzemben 2006-ban indult a termelés. A tízhektáros területen, festői környezetben, EU-támogatás igénybevételével megépített üzem megfelel a legszigorúbb minőségi és gyártásbiztonsági előírásoknak.

Vajon egy győri székhelyű vállalkozás miért a Kisalföldtől távol építi fel a gyárát? Kérdezem a tulajdonos-ügyvezetőket, Csitkovics Tibort és Szekeres Istvánt.

„A nagyüzemi állattartás a Kisalföldön leépült, s elsősorban az ország keleti felére koncentrálódik, termékeink ott találnak vevőre, így célszerű volt a közelben helyet találni gyár építésére, hiszen a mai költségérzékeny világban nem mindegy, hogy az árút mennyit kell utaztatni” – mondják a tulajdonosok.

Ugyanez a helyzet Oroszországgal is. Az egyik legnagyobb piacuk az orosz csakúgy, mint az ukrán és az egykori szovjet utódállamok. Célszerű volt tehát ott gyárat építeni, ahol a legnagyobb a kereslet a premixre és a takarmánykiegészítőkre.

„Óriási piac az orosz, legalább tízszer nagyobb, mint a magyar” – fogalmaz Szekeres István és elmondja azt is, miközben a magyar piac folyamatosan csökken, az orosz az ötszörösére nőtt az elmúlt tizenöt évben.

 

Csitkovics Tibor és Szekeres István 2001-ben alapították a céget

 

Közép-Európa és az egykori FÁK-országok mellett az észak-afrikai régióban is erős exportlábat hozott létre az Agrofeed Kft., de jelen vannak a Közel-Keleten és Közép-Ázsiában is.

Mi a siker titka? Hogyan lesz egy ambiciózus kisvállalkozásból Magyarország egyik legdinamikusabban fejlődő vállalkozása?

„Az első, amit említenék, hogy a tulajdonosi kör és a vezetés ugyanaz, így gyors döntéseket tudunk hozni” – válaszol Szekeres István. „Másodikként a piacorientáltságot említeném, közvetlen kapcsolatban vagyunk a vevőkkel, akiknél fontosabb nem létezik számunkra. Legalább annyira hozzájárul a sikerhez az is, hogy erős szakmai csapattal dolgozunk.”

„És persze alap a megbízható, jó minőségű termék” – fűzi hozzá Csitkovics Tibor – „meg az is, hogy mindennap szorgalmasan dolgozzunk, nem szabad elgyengülni soha.”

„Szeretnek az Agrofeednél dolgozni az emberek” – mondják el a tulajdonosok. Közbevágok, hogy a magyar jó szóra és normális fizetésre vágyik egy munkahelyen, egyetértő mosollyal jelzik, igen, nagyjából az emberi hang és a tisztes megélhetés a normális munkahely, az ő szótárukban is benne van.

Az Agrofeed Kft. takarmánypremixeket, koncentrátumokat, prestarter takarmányokat és egyéb takarmánykiegészítőket gyárt és forgalmaz minden állatfaj részére. Termékeiket minden esetben partnereik igényeinek és adottságainak figyelembevételével alakítják ki. Legfontosabb követelmény a kiváló minőség, megbízhatóság, magas hozamok.

Megrendelőik több mint 1000 termékből választhatják ki a számukra legmegfelelőbbet. Tapasztalt kollégáik a takarmányozás legújabb ismereteit felhasználva, folyamatosan fejlesztik termékeiket, a korszerűsítésnél elsődleges szempont, hogy használatukkal partnereik pénzt takarítsanak meg, illetve növeljék a termelés biztonságát.

A cégcsoporthoz négy állattartó cég is tartozik, ezekben százezer sertést hizlalnak. Együttesen közel ötszáz embert foglalkoztatnak, éves árbevételük pedig 23 milliárd forint.

Szóba kerül a jövő is. Lesz-e újabb gyár valahol a világban? Teszi fel a kérdést az újságíró, s nyomban jön a tömör válasz is: biztos, hogy lesz. A hosszú távú célról egyelőre ennyi biztos, de maradjunk a rövid távnál.

„Az orosz piacon szeretnénk a részesedésünket megduplázni, a jelenlegi tízről húsz százalékra növekedni, a magyar piacon pedig harmincszázalékos piacvezetői arányunk megtartása a cél” – mondja Csitkovics Tibor és Szekeres István, majd a szó a társadalmi felelősségvállalásra terelődik.

Mivel sikeresek, fontosnak tartják, hogy a nyereségük egy részét közcélokra fordítsák. Az Agrofeed Kft. kiemelkedően vesz részt Győr kulturális és sportéletében.

Névadó szponzorai a férfi kézilabdának, kiemelten támogatják a női kosárlabdát, a futballt, a Vaskakas Bábszínházat és aranyfokozatú támogatói a Győri Nyár programsorozat nyárzáró koncertjének.

(x)