Henrik Fisker első álmát a Karma limuzin keltette életre, de szerencsétlen véget ért a soros hibrid sportautó története – az akkumulátor gyártás, felmerült hibák és visszahívás nyomán a cég csődbe ment. 2016-ban újra elindult a brand, és 2022-re érett meg a gyártásra az Ocean, tisztán elektromos SUV, amely az év végén Európában is elérhető lesz. A tulajdonos elkötelezettsége, és a megfelelő marketing stratégia segítségével elérték, hogy az USA piac több, mint 30 ezer darabos előrendeléssel előlegezte meg a bizalmat. A közel 4,8 méter hosszú crossover tengelytávja extrém nagy, majdnem 3 méteres, így az eleve villamos hajtásra tervezett „gördeszka” platform óriási helyet nyújt az utasoknak.
Ugyan nehéz mivel kiemelkedni az egyre népesebb villanyautós tömegből, de a Fisker Ocean több újítást is hoz. A középkonzoli 17 colos érintőpanel 90 fokban elforgatható, így álló és fekvő üzemmódban is használható. A C-D oszlop közé tervezett kis ablak, és a hátsó szélvédő is leengedhető, így könnyebben átszellőztethető az utastér és hosszú tárgyak is szállíthatók a kocsiban. Napelemes, nyitható tetőpanelt is építenek az autóra, ami 2000-3000 km tiszta energiával megtett utat ad hozzá évente a közlekedéshez. A beltér elemei újrahasznosított anyagokból készülnek és a fedélzeti akkumulátorok energiaforrásként (PowerBank) akár egy lakóház igényeit is ki tudják elégíteni.
Ehhez kapnak a leendő tulajdonosok – a gyártó ígérete szerint – sportautós menetteljesítményeket, köszönhetően a 275 vagy 540 lóerős hajtásrendszernek. Az előbbi az elsőkerék hajtású modell, mely 40 ezer EURÓ körüli áron elérhető lesz, míg a duplamotoros verzió 57-70 ezret fog kóstálni. Utóbbi viszont akár 3,9 mp alatt gyorsít százra miközben 630 kilométert is megtehet egy feltöltéssel. Csak hab a tortán, hogy egyes verziók akár 250 kW-os töltőről is tölthetők lesznek, így 30 perc alatt lehet majd 80%-ig tölteni az akkukat.