Győr+
2017.03.11. 15:17

Gázt ad az Audi Hungaria

Az Audi Hungaria az elektromotorok gyártása mellett további alternatív hajtások gyártásához építette fel szaktudását: az Audi A4 Avant g-tron motorja az első erőforrás egy Audi modell számára, melyet az Audi Hungaria vezetésével fejlesztettek, emellett ez az első CNG-motor, amelyet Győrben gyártanak. Az erőforrás sűrített földgázzal és benzinnel is üzemeltethető.

„Az Audi Hungaria folyamatosan fejlődik, újabb és újabb területekre terjeszti ki szaktudását. A CNG-motor fejlesztése a magyar és német mérnökök nagyszerű együttműködésének eredménye“, mondta Peter Kössler, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke. „Nagyon büszke vagyok, hogy a projektet, egészen a CNG-motor fejlesztésétől a sorozatgyártás elindításáig sikerrel valósítottuk meg és ezzel az Audi Konszernben egyedülálló kompetenciákat építettünk fel.

A CNG-üzemű modellek hasonló hatótávot és tankolási időközöket nyújtanak a vevőknek, mint a dízelmodellek. Amennyiben a vevő Audi e-gázt tankol, közel klímasemlegesen közlekedik, hiszen az e-gáz előállítása CO2 megkötésével jár együtt. A motor fejlesztése során a mérnökök közel 30 új alkatrészt és anyagot használtak fel, hogy alkalmassá tegyék a motort a kiegészítő gázüzemre.

A motort extrém hőmérsékleti viszonyok között tesztelték, Skandináviában mínusz 35 fokban kellett bizonyítania. A gázüzemhez szükséges alkatrészeket további fejlesztésekkel az alacsony hőmérséklettel szemben is ellenállóvá tették, amelyek megakadályozzák például a gázszelepek befagyását. A nyári hőségben történő problémamentes autózás érdekében a fejlesztőmérnökök elsősorban a benzinüzemben működő alkatrészeket fejlesztették tovább.

A gázmotor tesztelésére Győrben egy saját speciális járatópadot is üzembe helyeztek, amellyel az Audi Hungaria az Audi Konszernben elsőként rendelkezik ezzel a technológiával.

Az Audi Hungaria járműhajtás-fejlesztési területe Ingolstadttal szoros együttműködésben dolgozott az első Audi által fejlesztett, gázüzemű szériamotoron. A járműhajtás-fejlesztés immár 16 éve támogatja Győrben új motorok termékfelfutását és a sorozatgyártást. Jelenleg 230 mérnök és munkatárs dolgozik különböző fejlesztési projekteken, mint például motorvariánsok fejlesztése, súrlódásoptimalizálás és motorakusztikai vizsgálatok.

 

Koloszár Tamás