Győr+
2017.04.30. 14:44

Így készülnek az RS sportautók a győri Audiban

Az Audi Hungaria ismét kitárta kapuit a nyilvánosság előtt. Ezúttal az RS sportautók titkaiba avatta be az újságírókat Juhász László, a járműszerelde vezetője.

„Jelenleg két műszakban gyártunk autókat, műszakonként 450 munkatársunk 460 autót szerel készre, felváltva négyféle típust, az A3 limuzint, az A3 kabriót, a TT Coupét és a TT Roadstert, illetve ezek RS változatait” – avat be a részletekbe a járműszerelde vezetője.

Nemrégiben indult az RS3 gyártása, amely nem csak szépségével, brutális erejével is felhívja magára a figyelmet. Négyszáz lóerős motorja négy másodperc alatt éri el a százas tempót. Öthengeres turbó motorja ugyancsak Győrben készül. Tizennyolc colos kerekekkel, kerámiafékekkel a szépséget és a biztonságot ötvözi.

Elindulunk a szereldében. Szalagon érkeznek a karosszériák, változatos színekben. A csoda a szemünk előtt játszódik le. A karosszéria, ami még nem autó, fokozatosan kapja meg azokat a darabokat, amelyek kezdenek hasonlítani az igazi járműre.

A járműszerelde vezetőjének kedvenc munkafolyamata a házasítás. Ezt robotok végzik, lényege pedig az, hogy a hajtáslánc egyesül a karosszériával.

A szereldében szinte csak fiatalokkal találkozunk. Az átlagéletkor 36 év, s átlagosan hat éve dolgoznak a győri Audiban. Munkahelyük kétségkívül attraktív, kezük nyomán vadonatúj autók születnek.

 

Robotok is hozzájárulnak a végeredményhez

 

Nem csak a típusok változnak a szalagon, hanem a felszereltség is ezerféle variáns. „A Kínába gyártott típusokba sokkal erősebb kürt kerül, mert a kínaiak tízszer annyit dudálnak, mint az európaiak” – említ egy konkrét példát Juhász László, és sorolja az újabbakat. „Japánban nem elakadásjelzőt használnak az autósok, ha műszaki hiba miatt várakozniuk kell, hanem fáklyát. Így a felkelő nap országába exportált autók fáklyatartót is kapnak” – hallgatjuk csodálkozva az újabb példát, az Oroszországba kerülő autók pedig vészhívóval szereltek.

De vajon honnan tudja a műszakonként dolgozó 450 Audi-munkatárs, hogy éppen melyik autó hová készül, s mik az adott ország vagy éppen vásárló igényei a Győrben készülő autókkal? Háromféle tájékoztatási rendszer is él egymás mellett. Az egyik esetben a nyitott motorháztetőn egy papír jelzi az autó specifikumait. Más esetben – s ez a sokkal gyakoribb – a számítógép monitorján jelenik meg az adott munkaállomáson beépítendő feladat. „A legfejlettebb, s büszkék vagyunk rá, hogy munkatársaink fejlesztették ki, az úgynevezett irányított hangszóró” – fogalmaz Juhász László. Mi magunk is kipróbálhatjuk, mit takar ez. Egyszerűen bemondja és figyelmezteti az adott munkaállomáson dolgozót, hogy milyen feladatot kell elvégezni. A rendszer magyarul beszél, s csak abban a bizonyos szögben hallható, így másik állomáson nem zavar be.

Régi ismerősként üdvözöljük Ádámot és Évát, ők robotok, az Audi munkatársaival tökéletes összhangban mérik a fugákat.

Megérkezünk a fényalagútba. Itt indítják be először az autót, amely „saját lábon” jut el a vizsgálóba. Minden egyes autót minden részletre kiterjedve ellenőriznek. Az állomáson sok hölgyet látunk, fejlettebb szépérzékük segít abban, hogy minden rejtett hibára fény derüljön, s azt akár utólag is korrigálják.

A szereldében több helyen is találkoztunk a Q3 felirattal. Ezek jelzik, hogy jövőre egy újabb autótípus, az Audi Q3 gyártása kezdődik meg Győrben.

A szakmai nap a próbapályán zárul. Szabó József és munkatársai két gyorsító és két rázó szakaszon minden egyes Győrben gyártott autót letesztelnek, hogy kizárólag százszázalékos állapotban szállítsák ki az ügyfeleknek az autókat.

Tizennégyféle rázóeffekten mi is végigautózunk, ha lenne vesekövünk, itt biztosan eltávozott volna. A cél persze az, hogy a rejtett, legkisebb berezonálásokat is kiszűrjék, mert az Auditól csak hibátlan autó kerülhet a leendő, minden bizonnyal boldog vásárlóhoz.

Koloszár Tamás

Fotó: Audi