Győr+
2017.06.15. 09:01

Telefonon is intézhetők egyes adóügyek

A 06-80/20-21-22-es szám ingyenesen hívható, a telefonos ügyintézéshez előzetes regisztráció szükséges.

 

A NAV Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző Rendszerén keresztül bizonyos adóügyek telefonon is intézhetők, így az ügyfélkapu mellett ez is kényelmes és gyors alternatíva lehet az ügyintézésre. További előnye, hogy a NAV munkatársa közvetlenül segíteni tud a felmerülő kérdésekkel kapcsolatban.

Az ügyintézéshez szükséges PIN-kódot a TEL nyomtatványon lehet igényelni papíron vagy ügyfélkapun keresztül.

A telefonos ügyintéző rendszerben többek között javítható a papíron is benyújtható, hibás bevallás, kérhető adó- és jövedelemigazolás, be lehet jelenteni levelezési címet, kérhető átvezetés az adónemek között és egészségügyi szolgáltatási járulék fizetésére is egyszerűen be lehet jelentkezni.

Egyedi tájékoztatás kérhető továbbá az adófolyószámla egyenlegéről, illetve az érintettek meggyőződhetnek az ellenőrzés tényéről és minősítésükkel kapcsolatban is érdeklődhetnek.

A NAV telefonos ügyintéző rendszere hétfőtől csütörtökig 8.30-tól 16 óráig, pénteken 8.30-tól 13.30-ig várja az ügyfelek hívását.

Fotó: Váci Napló

MTI