A magyar divat nagy utat járt be az elmúlt időszakban. Egyre nagyobb nemzetközi hírnevet szereztek a hazai tervezők, ráadásul a fenntarthatóság is egyfajta követendő példává vált. Nem beszélve a hagyományőrzésről, a népi motívumok színesen ékesítik a mai egyedi, ám hordható viseleteket. Ez különösen igaz a győri tervezőre, aki bár üvegművészként kezdte, ma már a hazai divat megkerülhetetlen, különleges egyénisége. Németh Hajnal Aurora viselet világa régi-új utakat nyit a divattörténelemben.
Hajnal mindig is imádta a különleges darabokat, kislányként egy aranyszálas, zsinóros mellényt kapott ajándékba, innentől kezdve egész életét behálózta a magyar viselet, a szimbólumokkal színesített ruhák varázsa. Bár tiniként sokan kicsúfolták, csodabogárnak tartották, ő sosem törődött a kritikákkal, egyszerűen csak jól érezte magát a bőrében, azokban a szettekben amiket maga gyűjtött és válogatott össze. Jóllehet mindig is feltűnő volt a megjelenése, ám az ember valahol irigyli is az ezzel járó bátorságot, hogy a finoman megmunkált kelmék, a magyarság jelképeivel átszőtt párták, blúzok vagy éppen szoknyák milyen büszkén feszülnek karcsú derekán, hirdetve ezzel a magyar népi kultúra örökzöld mivoltát.
„A gyökerekhez való ragaszkodás egyfajta kapaszkodó lehet, különösen a jelen kor viharában. Pozitív, hogy ma már egyre fontosabb, hogy kifejezzük az öltözködésünkkel, hova is tartozunk valójában. Az Aurora FolkGlamour brandem is ezt igyekszik képviselni, a múltat átörökíteni a jelenbe és a megrendelőimmel, a barátaimmal karöltve mindezt igyekszünk beilleszteni a jövőbe” – árulta el a győri tervező, aki bár üvegművészként kezdte, ma már a hazai divatvilág egyik különleges, népszerű művésze.
Németh Hajnal Aurora ruháinak egyik fő jellemzője a komplexitás.
„Sok minden található az outfiteken belül, tetőtől-talpig fel tudok öltöztetni bárkit. Ráadásul nemcsak esztétikai érték születik, hiszen minden mögött komoly szimbólumrendszer van, tele jelentéstartalommal. A hímzésekről, az ékszerekről mindent le lehet olvasni. Éppen ezért a közösségi oldalaimon közzétett posztokban is igyekszem bemutatni az adott öltözék történetét, néprajzi elemzését. Nem csak egy divatmárkát szeretnék teremteni, ez egyfajta misszió is” – ismertette Hajnal.
A komplexitáson túl a fenntarthatóság is az alkotó fókuszában áll, minden régi anyagból vagy kiegészítőből új terméket varázsol. Kezei között minden újjászületik, kreativitása pedig kifogyhatatlan. „Nemegyszer volt már olyan régi anyag, ami tele volt kisebb-nagyobb lyukakkal mégis megmentettem. Legszebb példa erre egy gyönyörű, kasmír szoknya, amit megrágtak a molyok. Először összeöltöttem az anyagot, majd színes, rávasalható hímzésekkel díszítettem, sőt találtam három dimenziós, hímzett lepkéket, ezekkel és fekete pomponokkal bolondítottam meg” – emelte ki a készítő az egyik különleges költeményét, hozzátéve, hogy bizony azóta ez a bizonyos szoknya divatbemutatón is elkápráztatta a közönséget.
Hajnal az újratervezés jegyében olyan ruhákat alkot, melyek hordhatóak, ez a sikerének (egyik) titka. „Akkor kerül be egy-egy darab a ruhatárba, akkor veszi fel a mai kor embere, ha kényelmes és hordható az öltözéke, így a hétköznapokban is helyet kaphatnak a különleges viseletek.”