A magyar dinnye szezonjának lassan vége, magyar málnát szinte alig lehet kapni, közben a szilva és a szőlő viszont jól pörög a piacon. Erről számolt be a Győr+ Médiának Híradónk egyik állandó szakértője. Kissné Adrienn kiemelte, jóval rövidebb volt a dinnyeszezon a szokásosnál, hazai termesztésű málnát pedig az aszály miatt szinte alig lehetett kapni a csarnokban. Közben viszont jól pörög a szőlő és a szilva. A nyári szezonnak lassan vége, a kereskedők pedig annak ellenére, hogy végig magasak voltak az árak, nem panaszkodnak a forgalomra.
A szokásos pénteki forgatag fogadta televíziónk stábját a győri vásárcsarnokban. A hét utolsó munkanapján mindig sokan vannak, a vásárlók még mindig keresik a magyar dinnyét, de lassan már hiába. „Hiába a nyár kedvenc gyümölcse a magyar dinnye, de ennyi volt, a szárazság, az aszály elvitte a dinnye nagy részét, a szokásosnál jóval rövidebb volt az idei szezon” – mondta Kissné Adrienn.
Ezekben a napokban a szilva és a szőlő pörgeti a piacot. Előbbit kilónként átlagosan 500, utóbbit 900 forintért kínálják a kereskedők.
„A szőlő és a szilva nagyon jól fogy ezekben a napokban, kedvező áron tudjuk kínálni az ízletes gyümölcsöket” – tette hozzá a zöldség-gyümölcs kereskedő.
Magyar málnát pedig egyáltalán hiába is keresünk a csarnokban. Stábunk egy kereskedőnél talált lengyel málnát, amit kis dobozban, 1500 forintért lehet beszerezni, de a magyar málna szinte egész nyáron hiánycikk volt. „Az elmúlt hetekben egyszer-egyszer lehetett ugyan kapni, de a magyar málna idei szezonja nagyjából kimaradt, legfeljebb import málnát lehet kapni, de abból sincs túl sok” – hangsúlyozta a piac egyik üde színfoltja.
Lassan vége a nyári szezonnak, amire bizony rányomta a bélyegét az aszály. Az emiatt magas árak ellenére a kereskedők többsége elégedett a forgalommal. „Gyorsan elment ez a nyár, a szárazság, az aszály rányomta a bélyegét a szezonra, szinte végig magas árakkal tudtunk csak dolgozni, ennek ellenére nem panaszkodhatunk a forgalomra” – fogalmazott Kissné Adrienn.
A piac tehát nyár végén is jól pörög, szeptemberben pedig újabb akció, egy lecsófőző verseny csábítja majd a vásárlókat a csarnokba, melynek célja, a magyar paprika és paradicsom, illetve a Vásárcsarnok népszerűsítése.
TV-s szerkesztő: Zombai-Kovács Ákos