Koloszár: Az Audi felrakta Győrt Európa térképére, a Volkswagen felrakná a várost a világtérképre

Fotó: Győr+
Győr+
2022.10.14. 12:40

Az Audi felrakta Győrt Európa térképére, a Volkswagen felrakná a várost a világtérképre - véli Koloszár Tamás, az autoszektor.hu főszerkesztője, aki szakértőként fogalmazta meg véleményét az Ipari Park bővítéséről, és Győr jövőjéről.

Bár Európa legnagyobb autógyára, a Volkswagen nem kommentálta azt, hogy Győrben óriási beruházást tervez, azt azonban nem cáfolta, a közép-európai térségben telephelyet keresnek egy hatalmas akkumulátorgyár felépítésére – írja Facebook-bejegyzésében Koloszár Tamás.

Győrnél ideálisabb helyszín aligha képzelhető el a wolfsburgi konszern számára. Két gyára is itt található a közelben, az egyik Győrben, az Audi Hungaria, a másik Pozsonyban, a Volkswagen Slovakia. Mindkettő ráfordult a jövőt jelentő elektromos útra, nagy szükségük lesz a villanyos hajtáshoz elengedhetetlen akkumulátorra. Ahogy bekerült a köztudatba Győr neve, egy hangos kisebbség máris tiltakozásba kezdett Győrszentivánon, a többség, százezer győri pedig egyelőre hallgat. Eljött az ideje a vélemények kinyilatkoztatásának. Meg kell szólalnia a város véleményformáló elitjének: mérnököknek, közgazdászoknak, egyetemi professzoroknak s azoknak a cégvezetőknek is, akik az Audi 30 évvel ezelőtti letelepedésének nyertesei. Mint ahogy nyertes Győr is, amelynek ipara a rendszerváltás után romokban hevert, s megjelent az Audi, hozta a reményt, kezdetben márka, majd később euró milliárdokat.

Biztos munkahelyeket teremtett, iskolát épített, kultúrát, sportot, rendezvényeket támogatott és támogat ma is. Az Audi miatt Győr az ország irigyelt városa lett. Reméljük, közel az idő, hogy hamarosan a Volkswagen gyára miatt is irigykedni fognak. A VW a világ második legnagyobb és Európa legnagyobb autógyára. Esetleges győri beruházása új perspektívákat nyitna meg, egy, az Audinál is gazdagabb cég óriási presztízst, évtizedekre kitáguló technológia előnyt jelentene a városnak éppúgy, mint a helyi közösségeknek.

Az Audi felrakta Győrt Európa térképére, a Volkswagen felrakná a várost a világtérképre. A wolfsburgi konszern magyar beruházásának elpasszolása történelmi hiba, megkockáztatom bűn lenne Győr több mint száz éves ipari tradícióival szemben. A zajos kisebbség arra hivatkozik, hogy környezetvédelmi veszélyt jelent az akkumulátorgyár. El tudja valaki képzelni, hogy Svédország és Németország befogadna egy ilyen gyárat? A 2030-ig felépülő hat VW akkumulátorgyár közül kettőnek ugyanis már biztos a helye. Olyan két országról van szó, ahol a zöldek sokkal erősebbek és nagyobb tradíciókkal rendelkeznek, mint az itthoniak. Még sem tiltakoznak, mert pontosan tudják, a Volkswagen olyan technológiával gyárt, amely nem csak üzembiztos, a környezetet is maximálisan védi.

A Volkswagen beruházásaiért Kínától az Egyesült Államokig országok sokasága száll versenybe, mert a hatalmas gazdasági potenciállal rendelkezők is pontosan tudják, Wolfsburg eurómilliárdjai erősítik őket. A kisebbnek pedig létkérdés, hogy a jövőhöz csatlakozzanak, a győztes országok táborához tartozzanak.

Ha Győr nem így cselekszik, könnyen nevetségessé válhat. Úgy, mint azok a képviselők, akik a város első szabad közgyűlésében még azt is megkérdőjelezték, szükség van-e ipari parkra? Az elmúlt harminc év csattanós választ adott a kétkedőknek. Azok a városok boldogulnak, fejleszthetnek, ahol erős az ipari háttér.

Győr megint kapott egy esélyt arra, hogy egy világcég otthona lehessen. A gyerekeink, az unokáink jövője miatt fontos, hogy ebbe belekapaszkodjunk. Ha nem, az utókor megvetése elől nem menekülhetünk.

Koloszár Tamás
(a szerző a www.autoszektor.hu szakportál főszerkesztője
)

Kapcsolódó témák: #gazdaság | #Ipari Park |