A megérzéseire és a szívére hallgatott Krakovszki Zsolt győri taxisofőr január 25-én kora reggel, amikor egy idős nénit kérése ellenére nem Budapestre, hanem a Győri Rendőrkapitányságra vitt.
A győri kórháznál lévő parkolóhoz hívták január 25-én kora reggel Krakovszki Zsoltot, a Duna Taxi 49-es számú kocsijának sofőrjét, aki a Győr+ Média érdeklődésére elevenítette fel a történeteket:
„Szerintem egy biztonsági őr lehetett a nénivel, aki még intett is nekem, hogy megjött az utasom. Az idős hölgy két nejlontáskáját segítettem berakni a hátsó ülésre és mondtam neki, hogy üljön be mellém, s megbeszéljük, hova szeretne menni. Ekkor azt mondta a néni, hogy itt a győri kórházban lejárt a kezelése, a továbbiakat majd Budapesten intézik, úgyhogy a Honvéd Kórházba megyünk. Meglepődve kérdeztem vissza, hogy egészen biztos, hogy Budapestre menjünk? Ismét azt mondta, hogy igen, a Honvéd Kórházba, az a legnagyobb kórház” – kezdte Zsolt, aki egyre furcsábbnak találta a néni kérését, ezért tovább kérdezgette, hogy miért taxival akar menni, miért nem mentő viszi a fővárosba, ha folytatni kell a kezelést, tudja-e, a Honvéd Kórház melyik utcában található?
„A néni nem tudta a címét, csak azt ismételgette, hogy a legnagyobb kórházba kell mennünk. Próbáltam kérni tőle zárójelentést vagy beutalót, amit meg tudtam volna nézni, mert éreztem, hogy ez így nem lesz jó. Keresgélt a táskájában, ám nem találta a papírokat. Kérdeztem a hozzátartozóiról, mondta, hogy az egyik gyermeke Pesten él, a másik győri. Gondoltam, elkérem az elérhetőségeiket, bár a néni mondogatta, hogy úgysem veszik fel, mert dolgoznak. Erősködtem, hogy egy próbát azért megér, hívjuk fel őket. Sajnos telefonszámot sem talált a táskájában, így tovább kellett gondolkozzak.” – Zsolt pedig ismét rákérdezett, hogy egészen biztos nem tudja, melyik utcába kellene Budapestre eljutni? Az idős asszony ekkor már rávágta: „Beugrott, a Vasvári Pál utcába kell mennem!”
„Mondtam neki, hogy itt vagyunk a Vasvárin, csak éppen Győrben… Fogtam magam, s beszóltam a központba, hogy valami gond van a nénivel, meg kell oldanom. Neki meg elmondtam, hogy inkább elviszem a rendőrségre, ott biztosan tudnak segíteni neki. Így is lett, nagyon készségesek és kedvesek voltak a Győri Rendőrkapitányságon, átvették a nénit és megnyugtattak, hogy innentől intézik majd az ügyet” – mondta a taxisofőr, aki eddig ehhez hasonló esettel még nem találkozott, de a megérzéseire és a szívére hallgatva cselekedett.
„Ahogy kérdezgettem, annyira zavart és logikátlan volt, hogy nyilvánvalóvá vált: nem megyünk Budapestre! Ez tűnt a legegyszerűbb megoldásnak, hogy a rendőrségre viszem, hiszen azt sem tudta megmondani, hol lakik. Örülök, hogy tudtam segíteni, és azt is tudom, hogy taxis kollégáim nagy része is hozzám hasonlóan döntött volna. Arra kérem a többi embert is, hogy figyeljünk egymásra, különösen az idős emberekre! Kérdezgessük őket és segítsünk nekik, ha úgy érezzük, gond van!” – zárta Krakovszki Zsolt, aki emberségből jelesre vizsgázott és jó példával szolgált mindenki számára.
A demencia sajnos egyre több idős embert, valamint rajtuk keresztül egyre több családot érint. Ezért ha bizonytalan, vagy zavartan viselkedő szépkorúval találkozunk akár az utcán, a tömegközlekedésben, vagy lényegében bárhol, ne forduljunk el tőlük! Kérdezgessük őket, s ha válaszaikban is kuszaságot, zavart tapasztalunk, ha nem tudják megmondani, hogy hívják őket, hol laknak, legjobb, ha elkísérjük őket a rendőrségre, vagy hívjuk a 112-es központi segélyhívót, s velük maradunk, míg megérkezik a segítség. Krakovszki Zsolt győri taxisofőr megmutatta, miként kell emberségesen és felelősen viselkedni, kövessük a példáját mindannyian!