Márciusban az egy évvel korábbihoz képest 28,8 százalékos növekedéssel 1,087 millió új személygépkocsit helyeztek forgalomba az Európai Unióban. Januárban 11,3 százalékos, februárban 11,5 százalékos volt az éves növekedés, de a magyarországi adatok is figyelemre méltók.
Az első negyedévben 2,7 millió új személygépkocsit helyeztek forgalomba, 17,9 százalékkal többet mint egy évvel korábban. A négy legnagyobb uniós autópiac közül Spanyolországban volt a legnagyobb a növekedés, 44,5 százalékos az első negyedévben. Olaszországban 26,2 százalékkal, Franciaországban 15,2 százalékkal, Németországban pedig 6,5 százalékkal nőtt az új autók száma.
A márciusban forgalomba helyezett autók 37,5 százaléka volt benzinüzemű, a hibrid-elektromos (HEV) részaránya 24,5 százalékra csökkent a februári 25,5 százalékról. A dízeles autók részaránya 14,5 százalék volt a februári 15,0 százalékhoz képest, a teljesen elektromos, akkumulátoros üzemű (BEV) autók részaránya 13,9 százalékra emelkedett 12,1-ről, a hálózatról is tölthető, “plug-in” hibrid (PHEV) autóké pedig az előző havival megegyező 7,2 százalék lett márciusban.
Magyarországon január-márciusban az ACEA nyilvántartása szerint 40,7 százalék volt a hibrid-elektromos autók részaránya az összes üzembehelyezésen belül, és 37,6 százalék a benzineseké.
A dízel autók részaránya 10,6 százalék, a teljesen elektromos autóké 5,6 százalék, a plug-in hibrid autóké 4,8 százalék volt. Egy évvel korábban, 2022 első negyedévében 40,5 százalék volt a hibrid-elektromos autók részaránya az összes forgalomba helyezett új autó között, a benzineseké pedig 38,4 százalékos. A dízelek 11,4 százalékos, a BEV autók 4,4 százalékos, a plug-in hibridek szintén 4,4 százalékos szeletet hasítottak ki maguknak a forgalomba helyezésekből.