Öt év alatt lett a belváros és Győr egyik legnépszerűbb cukrászdája a Kuglóf, ahová a helyiek mellett az ország különböző pontjairól, sőt külföldről is visszajárnak a vendégek. Kezdetekről és az idei év várakozásairól is kérdeztük őket.
„Még a nyitás előtt, amikor összeállt az első süteménykínálatunk, két hónapon át az utcáról hívtunk be járókelőket kóstolni. Kíváncsiak voltunk az emberek véleményére, a hasznos ötleteket és észrevételeket pedig beépítettük a saját receptjeinkbe. A nap végén a megmaradt süteményeket átvittük a bencések szeretetládájába, hogy semmi ne vesszen kárba” – mesél a kezdetekről Béres János.
„Nálunk alapvető, hogy megkérdezzük az új vendégeket, honnan érkeztek és hogy érzik magukat Győrben. Bizonyára ennek is köszönhető, hogy az évek során az ismeretségek mellett komoly barátságok is szövődtek itt. Az egyik ifjú törzsvendégünknek például én leszek a keresztapja, amire nagyon büszke vagyok. A bejáratnál lévő üzenőfalon bárki hagyhat nekünk üzenetet, ezeket nagy becsben tartjuk és gondosan megőrizzük” – mondja az ügyvezető-tulajdonos, aki 2016 augusztusában feleségével, Andreával együtt nyitotta meg a cukrászdát.
„A feleségem ötlete volt, hogy a kávé mellé a szokásos aprósütemény helyett saját készítésű minikuglófot adjunk. Ez pénzért nem kapható, csakis barátságból. Nagyon munkaigényes, de mindig sütünk belőle pluszban is, hogyha a gyerekek kérnek még, tudjunk nekik adni”.
„A covid-járvány időszaka emberileg és gazdaságilag is roppant nehéz volt és komoly anyagi áldozatok meghozatalával járt. Ennek ellenére egy dolgot már az elején elhatároztunk: egy kollégát sem fogunk elküldeni, minden munkahelyet megtartunk, és ez így is történt.”
„Amikor már azt hittük, hogy túl vagyunk a nehezén, beütött az energiaválság. Szerencsére még időben kötöttünk a szolgáltatókkal hosszútávú szerződéseket, amelyek akkor nem tűntek ugyan előnyösnek, de a későbbi árak ismeretében nagyon jó döntésnek bizonyultak” – hangsúlyozza Béres János.
„Az idei év akár csúcsév is lehet, de hiába kecsegtet rekordforgalommal, a 25 százalékos infláció és a 27 százalékos alapanyagár-drágulás elviszi majd a bevétel jelentős részét. Azt ugyanis nem tehetjük meg a vendégeinkkel, hogy minden terhet és költségemelkedést áthárítunk rájuk, ez egyszerűen nem lenne fair. Nekünk is részt kell vállalnunk az áremelkedések hatásaiból, a saját bevételünkből is el kell vennünk, hogy hosszútávon is sikeresen működhessünk” – emeli ki az ügyvezető.
„A tanulóinkkal együtt több mint húsz embernek adunk munkát, itt a kollégák szinte családtagok, és nálunk az adott szó még mindig kötelez. A cukrászda augusztus 12-én ünnepli a születésnapját, ilyenkor minden évben együtt vacsorázunk, a karácsonyi ünnepeket pedig mindenki otthon tölti a szeretteivel. Az ünnepek alatt nem nyitunk ki, legyen is bármekkora a bevételkiesés. Már a névválasztásunk is kifejezi, milyenek vagyunk: a Kuglóf a hagyományos értékek tiszteletén alapul, és közben mégis elegáns, belül pedig titkokat rejt, ezért mindig képes a megújulásra.”
Korábban a témában: