Különleges, inspiratív helyszínen, a budapesti Millenárison ünnepelte 30 éves jubileumát az Audi Hungaria. A világ legnagyobb motorgyára közel 12 ezer munkatársával, mintegy 1,6 millió motort és 170 ezer autót gyárt évente, a fenntarthatóság jegyében. A szerdai ünnepségen a vezetőség mellett Szijjártó Péter méltatta a cég magyar gazdaságban betöltött szerepét, és kiemelte: hazánk készen áll arra, hogy még sokszor 30 évig folytatódhasson az együttműködés.
„Az Audi Hungaria rendkívül sikeresen halad a következő szint felé, hisz szintet lépünk. Ehhez kitűnő csapat kell, és kell egy kiváló iránytű, egy navigációs rendszer. A rendszer, mely 360 fokban nyújt áttekintést arról, hogy milyen teendőink, céljaink vannak, és hogyan tudjuk elérni ezeket” – köszöntötte a megjelenteket Alfons Dintner.
Az ünnepségen elhangzott, hogy az Audi Hungaria a három évtized alatt folyamatosan prémium minőségű termékeket és szolgáltatásokat nyújtott mindezt úgy, hogy alapítása óta több mint 12 milliárd euró beruházást valósított meg. Magyarország egyik legnagyobb árbevételű vállalata és legnagyobb exportőre, amely 8 százalékát adja a teljes magyar GDP-nek. „Rendkívüli kihívásokkal teli időket él az egész kontinens. Mikor bizonytalanok a körülmények, a kiszámítható partnerségeknek a jelentősége megnő. Az ilyen együttműködéseknek kiváló példája Magyarország, Győr és az Audi kapcsolata, mely 3 évtizedre tekint vissza. Ez kellő idő ahhoz, hogy levonhassuk a tanulságokat” – hangsúlyozta a rendezvényen Szijjártó Péter, aki győri születésűként visszaemlékezett arra az időre is, amikor kiderült, hogy Győrben veti meg a lábát a négykarikás márka.
„A jövő átvette a múlt helyét a város iparában, hiszen több mint jelképes volt, hogy az Audi a Rába egyik régi gyárában kezdhette meg a működését. Akkoriban még senki nem gondolta, hogy az Audinak második otthona lesz Győr” – emelte ki a külgazdasági- és külügyminiszter.
Szijjártó Péter úgy fogalmazott, hogy az új beruházásoktól nem kell félni, főleg akkor nem, ha a beruházók szigorú szabályokkal szembesülnek, hisz azokat be is kell tartaniuk. „Nem túlzás az a kijelentés, hogy ez az együttműködés egy igazi sikertörténet. Az egymáshoz való hozzáállást mindig a kölcsönös tisztelet jellemezte. Büszkeségre ad okot, hogy visszatekinthetünk a közös történetünk mérföldköveire.”
A miniszter hozzátette: „a kormány stratégiai irányként határozta meg azt, hogy az új autóipari korszakban, az elektromos autóipar piacán is Európa vezető országaihoz tartozzon Magyarország.” Szijjártó Péter szerint ma nagy viták vannak hazánkban arról, hogy az elektromos autóipari beruházások milyen veszélyekkel járhatnak.
„A tavalyi évben 12 ezer milliárd forintot ért el a magyar autóipar teljesítménye, ami a 2000-es év teljesítményének 6,5-szerese. Az idei évben eddig egy újabb 30%-os növekedést regisztráltunk. Magyarország az Audival tervezi a jövőt, és úgy látszik az Audi is Magyarországon képzeli el a saját jövőjét. Ez különösen fontos akkor, amikor az autóipar forradalmi változáson megy keresztül, az elektromos autóipar fel fogja váltania a hagyományos autóipart, ami azért is fontos, hogy meg tudjuk őrizni a bolygónkat a jövő nemzedékének” – mutatott rá Szijjártó Péter.
A vállalat 2020 óta mérlegében szén-dioxid semlegesen végzi tevékenységét, többek között a geotermikus hőenergia felhasználásának és a gyárterületen működő, Európa legnagyobb tetőre telepített napelemparkjának köszönhetően. Természetesen tovább szeretné csökkenteni ökológiai lábnyomát a cég, például a direct air capture technológia alkalmazásával, amely közvetlenül a levegőből szűri ki a szén-dioxidot.
A külgazdasági- és külügyminiszter örömét fejezte ki a tekintetben, hogy az Audi Hungaria elektromobilitási stratégiájában hazánk nagy szerepet játszik. „Fontos, hogy figyeljünk az Audira és hallgassunk rájuk, hisz a magyar gazdaság nem lenne ugyan ez a vállalat nélkül. Azt kívánom magunknak, hogy ezt a sikertörténetet még írjuk sokáig együtt, hisz a jövő Győrben épül. A magunk részéről készen állunk arra, hogy ez még sokszor 30 év legyen” – zárta Szijjártó Péter.
Végigkísérte az Audi Hungaria történetét dr. Dézsi Csaba András is. A Győr+ Média érdeklődésére a polgármester elmondta: a vállalat a városnak a biztonságot jelenti. „Ahogy Győr több mint egy város, úgy az Audi több mint egy motor- és egy autógyár. Úgy működünk együtt, mint a jó testvérek, összhangban és harmóniában, ez a közös siker kulcsa. A kihívás a részünkről most az, hogy az ipari park betelt, így szükséges annak a bővítése!” – fogalmazott a városvezető.
Az Audi Hungaria tevékenységi profilját a világszínvonalú műszaki fejlesztések, az egyedi, exkluzív karosszériaelem-gyártás és kompetenciaalapú szolgáltatások teszik teljessé. „A kompetenciáinkat folyamatosan fejlesztjük, azt látjuk, hogy a teljes iparágunk újra feltalálja magát. Az alapvető trendek folyamatos kihívást jelentenek nekünk, nagyívű átalakulásról van szó, ám ettől nem félünk, ez ad lendületet számunkra” – ezt már ismét Alfons Dintner mondta a rendezvényen.
Az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke a jövőbeli terveket is ismertette. Mint kiderült a motor- és járműgyártás hamarosan új termékekkel bővül, de még idén elindul a PPE elektromos hajtások sorozatgyártása, majd 2025-ben a következő elektromos hajtás, a MEBeco hajtása gyártása kezdődik meg. 2029-ben pedig az első saját elektromos autóját is legyárthatja a vállalat. A vezető hozzátette, hogy a járműgyártásba egy új márka érkezik, jövőre legördül az első győri CUPRA Terramar a gyártósorról. A vállalat nagy hangsúlyt fektet ugyanakkor az idei esztendőben alapított Audi Hungaria Ahead Kft. szolgáltatási portfóliójának bővítésére, amely elsősorban a beszerzés, IT és pénzügy területén nyújt magas színvonalú szolgáltatásokat a teljes Volkswagen Konszern számára.
Galéria: O. Jakócs Péter
TV-s szerkesztő: Ficsór Dávid