Miközben a hagyományos autóiparnak lassan vége, az embereket az elektromos technológiával és az akkumulátorgyárakkal rémisztgetik. A külgazdasági- és külügyminiszter szerint a jelenség nem újkeletű.
„A hagyományos autóiparnak vége lesz, miközben ez az ágazat hazánkban közvetlenül 170 ezer embernek ad munkát, a beszállító cégeken keresztül pedig háromszor ennyi család megélhetését biztosítja” – hangsúlyozta a miniszter.
A jövő az elektromobilitásé, ezért kulcsfontosságú, hogy melyik országba érkeznek az ezzel kapcsolatos legnagyobb és legfontosabb beruházások.
Szijjártó Péter felidézte: Győrben nőtt fel, ezért pontosan emlékszik rá, hogy amikor elkezdték építeni az Audi-gyárat, azzal ijesztgették az embereket, hogy a gyárépítés során, a gépek által felkavart por miatt alakulnak ki légzési nehézségek a lakosság körében.
Ma pedig már minden győri büszke rá, hogy a világ legnagyobb motorgyára ott működik.
Ma ugyanígy az akkumulátorgyárakkal rémisztgetik az embereket, miközben például a komáromi gyár annyit vizet fogyaszt egy nap, mint amennyi a Duna vízhozama 5 másodperc alatt.
A kérdés nem az, hogy lesznek-e elektromos akkumulátorgyárak, hanem az, hogy ezek hol fognak felépülni, hol lesz ezekből fejlesztés, és hol jönnek létre új munkahelyek” – hívta fel rá a figyelmet.
„Ugyanis a hagyományos autóipar elvesző munkahelyeit csak az tudja megvédeni, aki az új ipari kapacitásokat fel tudja építeni. Ha ezek az elektromos akkumulátorgyárak nem Magyarországra jönnek, több százezer munkahely kerülhet veszélybe. Ezért a beruházásokért kőkemény harc zajlik, és éppen ezért tisztességtelen és nemzeti érdekkel ellentétes az új akkumulátor gyárakkal kapcsolatos riogatás” – fogalmazott.
A teljes videó visszanézhető itt. A Győrről szóló rész a 48. perctől kezdődik:
Korábban a témában: